LIKWIDACJA SZKÓD

Co najczęściej psuje się w domu?

26.10.2020

Rozwój technologii widać na każdym kroku. Przykład? Dom, mieszkanie i otaczający nas sprzęt elektroniczny, który skutecznie usprawnia codzienność. Rola, jaką odgrywa w naszym życiu sprawia, że myślimy o tym, żeby go jakoś zabezpieczyć. Skoro ubezpieczamy domy, to dlaczego mielibyśmy nie ubezpieczać ruchomości? Dlaczego warto to zrobić?

Sprzęty elektroniczne

Suszarka do włosów, żelazko i odkurzacz to sprzęty, które najczęściej psują się w domu. Tak wynika z raportu Stena Recycling, który został przygotowany na podstawie badania opinii użytkowników sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Cały rapot można przeczytać tutaj. Użytkownicy takich średniej wielkości sprzętów wymieniają je co 4-6 lat. Pralki, lodówki i telewizory służą zazwyczaj po 10 lat. Ponad połowa konsumentów twierdzi, że  producenci celowo skracają czas sprawności produktów, które psują się zazwyczaj po zakończeniu okresu gwarancyjnego. A wtedy rozwiązanie problemu  dotyka naszą własną kieszeń i wiąże się z często nieopłacalną naprawą lub zakupem nowych urządzeń. A co, gdy przyczyną usterki jest np. awaria instalacji hydraulicznej?

Naprawa drobnych usterek

Cieknący kran czy spłuczka to powszechny problem w polskich domach. Aby nie zalać sąsiada oraz nie nabijać rachunku za wodę, należy szybko zająć się taką usterką. Niekiedy zajmie to kilka chwil, ponieważ wystarczy dokręcenie lub poprawienie uszczelki czy wyważenie pływaka w spłuczce. Niestety czasem uszczelka jest całkowicie zniszczona i wtedy wymagana jest jej wymiana. 

Są jednak sytuacje, w których niewiele zdziałamy bez wiedzy i pomocy fachowca,  który oceni co jest przyczyną usterki i jakiej naprawy należy się podjąć. Pomocne w takiej sytuacji może okazać się domowe Assistance, a w nim pomoc elektryka, ślusarza czy hydraulika. Ten ostatni dokona np. wymiany uszczelki, a koszt takiej usługi zostanie opłacony w ramach ubezpieczenia.   

Dokumentacja skutków szkody

W przypadku zalania mieszkania, które spowodowało usterki sprzętu najlepiej będzie zgłosić szkodę do ubezpieczyciela. Wtedy należy pamiętać, żeby w dokumentacji zdarzenia pokazać widoczne skutki szkody. Przykład? Uszkodzona spłuczka spowodowała zalanie mieszkania. Dowodem zdarzenia są wówczas widoczne ślady zalania (np. plamy na ścianach), które w przypadku samolikwidacji szkody należy udokumentować na zdjęciach. Kiedy możemy skorzystać z takiej formy likwidacji szkody? Zacznijmy od zgłoszenia szkody.

Jak zgłosić szkodę w mieszkaniu? 

Szkodę najlepiej zgłosić przez internet. Wtedy w prosty sposób będziemy mogli zamieścić pełną niezbędna dokumentację, przez co czas rozpatrywania sprawy znacząco się skróci. Proste szkody są kwalifikowane do tzw. samodzielnej likwidacji szkód. W przypadku szkód, które wydarzyły się w budynku mieszkalnym, już 25% Klientów Compensy otrzymuje możliwość samodzielnego zlikwidowania szkody. Co drugie zgłoszenie dotyczy zalania, np. w wyniku awarii instalacji wodnej lub z przyczyn pogodowych. Po wykonaniu przez ubezpieczyciela kalkulacji, prawie 70% Klientów akceptuje wycenę i zleca wypłatę odszkodowania. Jest to prosty i szybki sposób, by zlikwidować szkodę.

Szkoda? Zlikwiduj ją sam. Jak to działa?

Twoja szkoda została już zgłoszona. Teraz czas na naszą weryfikację. W przypadku, gdy może być ona skierowana na ścieżkę samolikwidacji, otrzymasz link do aplikacji w wiadomości SMS. Klikając w link, przechodzisz do samodzielnej likwidacji w Compensie. W skrócie. Po zaznaczeniu uszkodzeń mieszkania i ubezpieczonych sprzętów, błyskawicznie otrzymasz wycenę Twojej szkody. Po zaakceptowaniu wyceny szkody, otrzymasz wypłatę odszkodowanie maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych. Bez zbędnych formalności, mozolnego dokumentowania poniesionych strat. Szybko, sprawnie i bez wychodzenia w domu. 

Jak to działa, krok po kroku?

  1. Zrób zdjęcia uszkodzeń w mieszkaniu (np. ściana po zalaniu)
  2. Zaznacz uszkodzenia na rysunku w aplikacji.
  3. Dodaj oświadczenie sprawcy (zdjęcie), jeżeli je posiadasz.
  4. Podaj numer konta i poczekaj na wyliczenie odszkodowania. 

Gdy uszkodzony jest sprzęt elektroniczny?

Podpowiedzią jest ekspertyza serwisowa. Dwa słowa, które mogą przyspieszyć proces samolikwidacji i tym samym wypłatę odszkodowania. Kryje się pod nimi  informacja o zakresie szkody i kosztach naprawy danego sprzętu elektronicznego uzyskana z serwisu takiego sprzętu.  W aplikacji mobilnej Compensy możesz załączyć taką ekspertyzę jako część dokumentacji ujętej w powyższych czterech krokach.

Chcesz wiedzieć więcej o szybkiej likwidacji szkód? Przeczytaj również artykuł: “Jak szybko zlikwidować szkodę?”  


Przeczytaj też