Jesteśmy jednym z najprężniej rozwijających się towarzystw ubezpieczeniowych na polskim rynku.

Biuro prasowe

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi informacjami ze spółek Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group, Compensa TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group, a także z Grupy w VIG w Polsce i Europie.

wróć

Blisko 6 tys. uczestników za półmetkiem Bezpiecznej Autostrady

  • Prawie 6 tys. uczestników i kilkadziesiąt tysięcy rozdanych materiałów na eventach w całej Polsce – tak tuż za półmetkiem prezentują się wyniki kampanii Bezpieczna Autostrada.
  • Celem kampanii jest edukacja w zakresie bezpiecznego poruszania się po autostradach i trasach szybkiego ruchu oraz udzielania pierwszej pomocy.
  • Organizatorami akcji są towarzystwo ubezpieczeń Compensa i Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Łodzi (CBRD).

Letnia odsłona kampanii Bezpieczna Autostrada rozpoczęła się przed weekendem majowym i potrwa do końca wakacji szkolnych. Akcja ma charakter ogólnopolski - jest prowadzona na autostradach A1, A2 i A4, a jej głównym celem jest edukacja w zakresie bezpiecznego poruszania się po autostradach i trasach szybkiego ruchu, a także udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku. Do tej pory w Bezpiecznej Autostradzie wzięło udział ok. 6 tys. osób, z których ponad 1 tys. stanowiły dzieci. W ręce uczestników trafiło kilkadziesiąt tysięcy pakietów materiałów, zawierających m.in. informacje o tym, jak prawidłowo poruszać się po autostradach, o bezpieczeństwie w ruchu drogowym oraz karty ICE (in case of emergency), przydatne w razie wypadku (tylko w weekend 14 i 15 lipca do rąk kierowców trafiło ponad 3,5 tys. materiałów).

 

- Każdego dnia przekonujemy się, że prowadzenie działań edukacyjnych ma sens, bo wiedza na temat prawidłowych zachowań na autostradach jest wciąż niewielka. Z rozmów z uczestnikami wiemy, że kierowcy mają problem ze zdefiniowaniem niekiedy oczywistych, wydawałoby się, pojęć. Na przykład co 3. kierowca nie potrafi określić, czym jest prędkość bezpieczna, a 15% nie wie nic na temat korytarza ratunkowego – mówi Karolina Tworzydło, Dyrektor Marketingu i PR Compensy, inicjatora i współorganizatora kampanii.

 

W programie akcji znajduje się cykl wydarzeń w Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP), podczas których organizowane są kursy pierwszej pomocy, jak również dystrybucja materiałów edukacyjnych na bramkach autostrad. Do tej pory odbyło się 12 z 20 zaplanowanych eventów. Organizatorzy Bezpiecznej Autostrady prowadzą też szkolenia i kursy e-learningowe dla pracowników najważniejszych stacji A1, A2 i A4, a także pracowników obsługi autostrad. W ramach kampanii prowadzony jest również konkurs Autobezpieczni, w którym można wygrać m.in. kurs bezpiecznej jazdy oraz pakiet ubezpieczeń OC i autocasco.

 

- Jazda na zderzaku, nieprawidłowa zmiana pasa ruchu, nieuzasadnione zatrzymywanie się na pasie awaryjnym, wyprzedzające się TIR-y, zbyt duża prędkość… Te i inne błędy są nagminnie popełniane przez użytkowników polskich autostrad i ma to niestety odzwierciedlenie w statystykach wypadków, które są najgorsze w Europie. Ciągła edukacja kierowców to nie tylko dobry pomysł, lecz po prostu konieczność. Mam nadzieję, że prowadzone przez nas działania przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa na autostradach mówi Tomasz Zagajewski, Dyrektor Generalny CBRD.

Infolinia 801 120 000