Jesteśmy jednym z najprężniej rozwijających się towarzystw ubezpieczeniowych na polskim rynku.

Biuro prasowe

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi informacjami ze spółek Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group, Compensa TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group, a także z Grupy w VIG w Polsce i Europie.

wróć

Compensa: hydraulik w aż 40 proc. interwencji assistance

Towarzystwo ubezpieczeń Compensa sprawdziło, w jakich sytuacjach najczęściej przydaje się domowe assistance – usługa dodawana do niemal każdej polisy mieszkaniowej.

Zdecydowanie najwięcej interwencji polega na pomocy hydraulika (40 proc.), a następnie serwisie urządzeń RTV/AGD oraz wsparciu elektryka.

Zakres domowego assistance obejmuje nie tylko wsparcie serwisantów, lecz również m.in. przechowanie mienia, opiekę nad zwierzętami czy pomoc w załatwianiu codziennych spraw.

Analiza została przeprowadzona na podstawie interwencji serwisantów w ramach domowego assistance, zorganizowanych przez Compensę od 1 grudnia 2018 do końca kwietnia 2019 roku. W ramach usługi ubezpieczyciel zapewnia swojemu klientowi organizację i pokrycie kosztów pomocy w określonych sytuacjach, m.in. w związku z awariami w domu. 

Najczęściej zgłoszenia kończą się pracą hydraulika – tak jest w 40 proc. przypadków. Następną w kolejności organizowaną usługą jest serwis RTV/AGD (14 proc.), przydatny zwłaszcza po okresie gwarancji producenta. Ponadto właściciele domów i mieszkań korzystają zazwyczaj ze wsparcia: elektryka (9 proc.), ślusarza (5 proc.), technika urządzeń grzewczych (3 proc.) czy dekarza (2 proc.). 

- Jak widać assistance przydaje się w pierwszej kolejności w sytuacjach, które w kontekście tej usługi można nazwać „modelowymi”: cieknący kran, niedziałająca pralka, zatrzaśnięte drzwi. Warto zauważyć, że Polacy coraz chętniej i świadomiej korzystają z assistance. Przeważnie wiedzą, co usługa obejmuje. Co ważne, oprócz samego usunięcia usterki oczekują, że pomoc zostanie udzielona błyskawicznie – maksymalnie w ciągu kilku godzin. W naszym przypadku średni czas dojazdu do klienta wynosi niecałe 2,5 godziny – mówi Andrzej Paduszyński, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU SA Vienna Insurance Group. 

Zainteresowanie domowym assistance potwierdzają statystyki. Ze sprzedażowych danych Compensy wynika, że usługi pomocowe dodawane są w zasadzie do każdego ubezpieczenia domu czy mieszkania.

Nie tylko hydraulik…

Chociaż assistance słusznie kojarzy się z pomocą fachowców, to nie tylko tego rodzaju wsparcie można otrzymać w ramach posiadanej usługi. 

- Idea tego ubezpieczenia jest związana z ułatwianiem właścicielowi polisy zajmowaniem się nieruchomością, ale też ze wsparciem w różnych, codziennych sytuacjach. W efekcie na assistance składa się wiele elementów, o których niestety często się zapomina, a które mogą być bardzo przydatne – dodaje Andrzej Paduszyński. 

Wśród przykładów mniej oczywistych usług, wchodzących niekiedy w skład domowego assistance, znajdują się m.in.: opieka nad mieniem po szkodzie (transport oraz przechowanie np. mebli po pożarze czy zalaniu), transport do hotelu lub do najbliższych, gdy nieruchomość nie nadaje się do zamieszania, usługi concierge, czyli pomoc w załatwianiu codziennych spraw (m.in. zakupy, prezenty, rezerwacja i zakup biletów na imprezy rozrywkowe czy do kina) czy opieka nad psami i kotami w trakcie choroby i pobytu w szpitalu ich właściciela.

Infolinia 801 120 000