Jesteśmy jednym z najprężniej rozwijających się towarzystw ubezpieczeniowych na polskim rynku.

Biuro prasowe

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi informacjami ze spółek Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group, Compensa TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group, a także z Grupy w VIG w Polsce i Europie.

wróć

W kinach o polisach OC

Od piątku 19 września na ekranach kin w całym kraju można obejrzeć emitowany w ramach wspólnej kampanii polskiego rynku ubezpieczeniowego spot filmowy „Nie wstępuj w związek na który nie jesteś gotowy”, przypominający, że warto wiedzieć czy pojazd którym będziemy kierować ma polisę OC. Inicjatorem i głównym sponsorem kampanii jest Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, partnerami – dwanaście firm ubezpieczeniowych, w tym Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group, Polska Izba Ubezpieczeń oraz Komisja

Z badań opinii publicznej wynika, że aż osiemdziesiąt procent polskich kierowców nie zdaje sobie sprawy, że siadając za kierownicą cudzego auta powinni upewnić się czy jego właściciel ma polisę OC*. Nie wiedzą, że kierowanie nieubezpieczonym pojazdem naraża ich na bardzo poważne konsekwencje finansowe. A Polacy coraz częściej korzystają z auta, motocykla, ciągnika, motoroweru, quada etc. - innego niż własny. W ubiegłym roku  co czwarty wypadek drogowy spowodowany został przez kierowcę, który nie był właścicielem pojazdu – wynika z danych z ogólnopolskiej bazy polis i szkód prowadzonej przez UFG.

 

Tymczasem zaledwie co piąty polski kierowca wie, że gdy spowoduje wypadek prowadząc pojazd bez OC - to z własnej kieszeni musi zwracać odszkodowanie za jego skutki - do spółki z posiadaczem pojazdu, który nie wykupił ubezpieczenia. Ofiary takiego wypadku otrzymują odszkodowanie od UFG. Jednak po wypłacie świadczenia, Fundusz występuje o zwrot wypłaconej sumy (tzw. regres) - zarówno do kierującego jak i właściciela nieubezpieczonego pojazdu. Prezentowany w kinach film „Nie wstępuj w związek na który nie jesteś gotowy” jest częścią kampanii informacyjnej zainicjowanej przez UFG w czerwcu tego roku, wspólnie z instytucjami rynku ubezpieczeniowego: Polską Izbą Ubezpieczeń, Polskim Biurem Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, Rzecznikiem Ubezpieczonych oraz Komisją Nadzoru Finansowego, jako partnerem honorowym. Czerwcowa kampania obejmowała cztery filmy, które promowane były w Internecie, i przygotowana została wspólnie z agencją reklamową Walk Digital, współpracującą z firmą producencką Mojo Films. Autorem scenariusza spotów filmowych jest Aleksander Frydrych, reżyserem - Dariusz Rzontkowski; obaj z Grupy Walk. W ciągu trzech miesięcy filmy obejrzało w sieci ponad ćwierć miliona osób.

Do projekcji w kinach wybrany został film w wersji „Warsztat”, która zyskała największą oglądalność wśród Internautów. Spot będzie emitowany we wszystkich kinach Cinema City i Helios przez najbliższy tydzień, w ramach bloków reklamowych. Przewidywana widownia może sięgnąć nawet pół miliona osób.

 * badanie przeprowadzone zostało – na zlecenie UFG, przez GfK Polonia - między 5 a 9 czerwca 2014 roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 osób w wieku powyżej 15 lat.

 Spot można obejrzeć tutaj.

Infolinia 801 120 000