

Pomoc i kontakt
Jesteśmy dostępni dla Ciebie
Dane kontaktowe
Zgłoś szkodę lub roszczenie przez formularz online
Dokumenty do złożonej szkody prześlij przez formularz do dosyłania dokumentów szkodowych
Dokumenty do złożonego roszczenia życiowego prześlij na roszczenia@compensazycie.com.pl
Informacje o ubezpieczeniach majątkowych
22 501 61 00 (pn-pt 8:00-18:00)
Zarządzaj swoją polisą klikając tutaj.
Informacje o ubezpieczeniach na życie
22 867 66 67 (pn-pt 8:00-18:00)
mojacompensa@compensazycie.com.pl
Zgłoszenie sprzedaży auta/zbycia pojazdu
Przygotuj:
- typ i numer polisy
- numer rejestracyjny
- dane zbywcy i dane nabywcy
- skan dokumentu potwierdzającego zdarzenie.
Zgłoszenie kupna auta/nabycia pojazdu
Przygotuj:
- typ i numer polisy
- numer rejestracyjny
- dane zbywcy i dane nabywcy
- skan dokumentu potwierdzającego zdarzenie.
Zgłoszenie – demontaż lub wyrejestrowanie pojazdu
Przygotuj:
- typ i numer polisy
- numer rejestracyjny
- dane zbywcy i dane nabywcy
- skan dokumentu potwierdzającego zdarzenie.
Wypowiedzenie umowy komunikacyjnej np. OC
Przygotuj:
- typ i numer polisy
- dane osoby ubezpieczającej.
Wypowiedzenie umowy rolnej np. OC rolnika
Przygotuj:
- typ i numer polisy
- dane ubezpieczającego.
Pozostałe sprawy związane z polisą
W tym miejscu znajdziesz instrukcje i formularze w wersji PDF.
- wybierz właściwą kategorię ubezpieczenia i typ zgłoszenia
- pobierz formularz
- wypełnij go i wyślij.
Opinie i sugestie
Podziel się swoją opinią lub zostaw sugestię, która dotyczy usług lub procesów.
Reklamacje
Masz zastrzeżenia odnośnie oferowanych przez nas produktów lub usług?
Anonimowe zgłoszenie naruszeń
Zgłaszanie rzeczywistych i potencjalnych naruszeń przepisów ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
Adres
Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group
Compensa TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group
Aleje Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa
Jesteśmy otwarci na dialog
Mediacje
Dialog leży u podstaw działalności Compensy. Jesteśmy otwarci na wszelkiego rodzaju sugestie i uwagi. W przypadku różnicy zdań, dążymy do satysfakcjonującej dla obu stron kompromisu. Jesteśmy otwarci na mediacje i polubowne rozwiązywanie sporów przed Sądem Polubownym przy Komisji Nadzoru Finansowego.
Likwidacja szkody
Etapy likwidacji szkód
Jakie są etapy likwidacji szkód?
- Zgłaszasz szkodę. Dokładnie opisujesz okoliczności kolizji oraz uszkodzenia samochodu/mienia. Możesz przesłać samodzielnie wykonane zdjęcia.
- Na podstawie Twojego opisu oszacujemy koszt naprawy (naprawa auta, pojazdu) czy mienia.
- Likwidacja szkody może zakończyć się już na tym etapie, jeżeli zaakceptujesz złożoną propozycję. Przekazujemy odszkodowanie na wskazane przez Ciebie konto. Otrzymujesz odszkodowanie szybko i bez zbędnych formalności.
Ogólne
Czy jest górna granica odpowiedzialności Compensy przy szkodzie z OC?
- w przypadku szkód na osobie – 5 210 000 Euro w odniesieniu do jednego zdarzenia, bez względu na liczbę poszkodowanych,
- w przypadku szkód w mieniu – 1 050 000 Euro w odniesieniu do jednego zdarzenia, bez względu na liczbę poszkodowanych.
Czy ubezpieczyciel może mi udostępnić akta szkody?
Kiedy obowiązkowo należy wezwać policję przy zdarzeniu drogowym?
- są osoby ranne,
- kierowca zbiegł z miejsca zdarzenia,
- uczestnik zdarzenia był pod wpływem alkoholu, środków odurzających,
- strony nie mogą dojść do porozumienia w kwestii winy,
- doszło do kolizji z udziałem obcokrajowca,
- którykolwiek z uczestników zdarzenia nie posiada ważnego ubezpieczenia OC,
- nastąpi znaczne uszkodzenie mienia/pojazdu.
Co należy zrobić, gdy pojazd wjechał w dziurę w jezdni, a ubezpieczony nie posiada polisy ubezpieczenia AC (autocasco)?
Czy przy zakwalifikowaniu szkody jako całkowitej i wypłacie odszkodowania, ubezpieczenie AC (z którego zgłoszona została szkoda) ulega rozwiązaniu?
Kiedy mogę naprawiać auto po szkodzie?
Czy Compensa współpracuje z siecią warsztatów?
Szkoda a zniżki
Czy jeśli mam szkodę z ubezpieczenia AC to zabierane mi są też zniżki w ubezpieczeniu OC?
Kto traci zniżki na ubezpieczenie samochodu po wypłacie odszkodowania? Tylko właściciel pojazdu czy współwłaściciel również?
Wypłata odszkodowania
Co dzieje się z wypłatą odszkodowania, gdy pojazdem w momencie szkody kierowała osoba nieuwzględniona na polisie (np. poniżej 25. roku życia)?
Czy odszkodowanie z ubezpieczenia OC obejmuje również koszty dodatkowego badania technicznego?
Jeśli w zdarzeniu brały udział tylko pojazdy należące do tej samej osoby lub firmy, to czy można dochodzić odszkodowania z OC?
Zgłoszenie szkody
Czy muszę powiadamiać administrację lub administratora domu o szkodzie zaistniałej w nieruchomości, w której mieszkam?
Gdzie mogę zgłosić szkodę z ubezpieczenia Voyage?
Jaki jest czas na zgłoszenie szkody z OC, OC osobowego, AC, NNW?
- OC – 3 lata,
- OC osobowe – 10 lat,
- AC uszkodzenia – 5 dni roboczych w przypadku szkody na terytorium RP,
- AC kradzież – 2 dni robocze w przypadku szkody na terytorium RP,
- AC uszkodzenia, szkoda powstała poza terytorium RP:
- 5 dni roboczych po przekroczeniu granicy jeśli szkoda powstała za granicą;
- 3 dni robocze po przekroczeniu granicy, jeśli wezwano pomoc przedstawiciela Compensy za granicą,
- NNW – po zakończeniu leczenia, jednak nie później niż 3 lata od zaistnienia szkody.
W jaki sposób najszybciej zgłosić szkodę lub roszczenie?
Gdzie wysłać dokumenty do szkody?
- w trakcie zgłaszania szkody przez formularz online,
- przez formularz do dosyłania dokumentów do zgłoszonych szkód,
- przez aplikację do śledzenia statusu szkody.
Jak sprawdzić status szkody?
Płatności
Płatności z PayU
Dostałem wiadomość z linkiem do płatności – czy to bezpieczne?
Adres e-mail/numer telefonu, na który wysłaliście powiadomienie, jest błędny. Jak mogę go zmienić?
- e-mail: Centrala@compensa.pl
- e-mail: mojacompensa@compensazycie.pl
Chcę uruchomić płatność cykliczną/szybki przelew on-line, ale link nie jest już aktywny. Co zrobić?
- e-mail: Centrala@compensa.pl
- infolinia: 22 501 61 00
- e-mail: mojacompensa@compensazycie.pl
- infolinia: 22 867 66 67
Chcę zrezygnować z płatności cyklicznej. Jak to zrobić?
- e-mail: Centrala@compensa.pl
- infolinia: 22 501 61 00
- e-mail: mojacompensa@compensazycie.pl
- infolinia: 22 867 66 67
Próbuję zrealizować płatność, ale otrzymuję komunikat o błędzie. Co wtedy?
Moja płatność zakończyła się niepowodzeniem. Co teraz?
- ponowić próbę zapłaty, korzystając z przesłanego przez nas linka
- otrzymać nowy link do płatności
- opłacić polisę klasycznie (dane do przelewu znajdziesz w e-mailu z linkiem oraz na polisie)
Mam zlecenie stałe na swoim koncie, a mimo to dostaję e-maile z przypomnieniem lub monitem. Co zrobić?
Sugerujemy przesunięcie zlecenia stałego tak, aby kwota zdążyła zaksięgować się w naszych systemach przed wysłaniem przypomnienia – np. 7 dni przed terminem płatności.
Kwota na e-mailu nie zgadza się ze składką na polisie. Co zrobić?
- e-mail: Centrala@compensa.pl
- infolinia: 22 501 61 00
- e-mail: mojacompensa@compensazycie.pl
- infolinia: 22 867 66 67
Chcę sprawdzić numer karty powiązany z płatnością za polisę. Jak to zrobić?
Chcę zapłacić kolejną składkę przez płatności elektroniczne. Czy jest taka możliwość?
Chcę sprawdzić stan moich płatności. Jak to zrobić?
- e-mail: Centrala@compensa.pl
- infolinia: 22 501 61 00
- e-mail: mojacompensa@compensazycie.pl
- infolinia: 22 867 66 67
Jak opłacić polisę?
Ubezpieczenia życiowe
Ogólne
Co to jest wartość wykupu? Jak mogę sprawdzić jej wysokość?
- Ubezpieczenie na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. W przypadku takich umów wartość wykupu obliczana jest poprzez pomnożenie liczby jednostek przez cenę sprzedaży jednostki. Kwota ta może być skorygowana o odpowiednie wskaźniki wykupu określone w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
- Pozostałe umowy.
Jakie dokumenty muszę złożyć w celu dokonania częściowego wykupu ubezpieczenia?
Chce dokupić dodatkowe indywidualne ubezpieczenie. W jaki sposób będę je opłacać?
Czy każde ubezpieczenie dodatkowe mogę dokupić w trakcie trwania umowy ubezpieczenia?
- przed rozpoczęciem ochrony w ramach polisy (odpowiedzialność z tytułu ubezpieczenia podstawowego),
- w każdą rocznicę polisy
- w trakcie trwania umowy ubezpieczenia
Czy zmiana osoby Ubezpieczającej wiąże się z opłatami?
Jak mogę zmienić Ubezpieczającego?
Czy w każdym czasie trwania umowy mogę zrezygnować z ubezpieczenia dodatkowego?
Jak przebiega realizacja zlecenia konwersji (przeniesienia środków z jednego funduszu do drugiego) przez portal mojaCompensa.pl?
Kto może dokonać zmiany alokacji/konwersji?
Jaka jest różnica między alokacją składki, a konwersją jednostek?
Ilu Uposażonych mogę wyznaczyć?
Co uposażeni powinni zrobić po śmierci Ubezpieczonego?
Co się stanie, jeśli nie wyznaczę Uposażonego?
W jakim celu wybiera się Uposażonych?
Co stanie się, gdy umrze jedna z osób Uposażonych?
Czy przy zmianie danych osobowych powinienem dosyłać jakieś dokumenty?
Moja umowa ubezpieczenia została rozwiązana po mojej decyzji miesiąc temu. Czy mogę ją wznowić?
Jak mogę dokonać częściowego bądź całkowitego rozwiązania umowy?
IKZE – jakie są limity i ile wynosi ulga podatkowa w 2023 roku?
- 8 322, 00 zł – ulga podatkowa za 2023 rok może wynieść nawet 2 663, 04 zł – w 32% progu podatkowym; 998, 64 zł – w 12% progu podatkowym,
- 12 483, 00 zł – w przypadku osób prowadzących pozarolniczą działalność (samozatrudnionych) – ulga podatkowa za 2023 rok może wynieść 2 371, 77 zł (przy opodatkowaniu stawką liniową 19%).
Składka i płatności
Gdzie znajdę wysokość składki?
Gdzie znajdę numer rachunku do wpłat składek?
Kiedy mam opłacić składkę?
Czy naliczane są kary za spóźnioną wpłatę?
Czy zostanę poinformowany o zaległości?
Jak mogę opłacić składkę?
Przelałem za dużą kwotę na konto umowy. Co teraz?
Kiedy mogę odwołać usługę polecenia zapłaty?
Dlaczego warto aktywować usługę polecenia zapłaty?
Jak aktywować polecenie zapłaty?
Jaka jest minimalna wysokość składki dodatkowej?
Kiedy mogę wpłacić składkę dodatkową?
Posiadam umowę w formie bezskładkowej. Czy mogę wznowić opłacanie składek?
Jak długo będę czekać na wypłatę środków w przypadku posiadania ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (UFK)?
Jak często mogę dokonywać zmiany częstotliwości opłacania składki?
Czy dokonanie zmiany częstotliwości opłacania składek wiąże się z opłatami?
Opłacam składki należne z tytułu umowy ubezpieczenia na życie z miesięczną częstotliwością. Chciałbym zmienić częstotliwość na kwartalną. Kiedy mogę to zrobić?
Co się dzieje po okresie zawieszenia?
Czy muszę uzupełnić składkę po okresie zawieszenia?
Jak długo może trwać ubezpieczenie bezskładkowe?
- Ubezpieczenie kapitałowe W przypadku Ubezpieczenia kapitałowego ubezpieczenie bezskładkowe może trwać do końca okresu ubezpieczenia.
- Ubezpieczenie z UFK (Ubezpieczeniowym Funduszem Kapitałowym)
Jakie są skutki zmiany zakresu ubezpieczenia na umowę ubezpieczenia bezskładkowego?
Mam trudności finansowe i nie stać mnie na opłacanie składki. Co mogę zrobić, aby nie stracić ubezpieczenia?
Czy składkę za moje ubezpieczenie mogę przelewać z zagranicy?
W jaki sposób mogę sprawdzić wysokość składki i sumy ubezpieczenia?
- na druku obowiązującej wersji umowy ubezpieczenia,
- logując się do portalu mojaCompensa.pl.
Kupiłem ubezpieczenie na życie Compensy. Dostałem list z propozycją podwyższenia składki za ubezpieczenie. Co mam z tym zrobić?
- przyjąć naszą ofertę indeksacji. Wystarczy, że opłacisz składkę w nowej wysokości,
- zrezygnować z indeksacji. O tej decyzji poinformuj nas pisemnie, w postaci e-maila: mojacompensa@compensazycie.com.pl lub dzwoniąc na naszą infolinię pod numerem 22 867 66 67.
Co to jest wskaźnik indeksacji składki?
Gdzie znajdę numer konta do dokonania płatności?
- na certyfikacie
- na polisie
- w korespondencji przypominającej o płatnościach wysyłanej przez Compensa
Ubezpieczenie pojazdu
Wypowiedzenie umowy/Odstąpienie
Kiedy i w jaki sposób mogę wypowiedzieć umowę OC?
- na koniec okresu ochrony ubezpieczeniowej (art. 28 Ustawy*), ważne: wypowiedzenie złożone na koniec okresu ubezpieczenia musi do nas dotrzeć nie później niż jeden dzień przed końcem trwania polisy.
- jeśli masz dwie umowy OC komunikacyjnego, bo nie wypowiedziałeś umowy dotychczasowemu ubezpieczycielowi, a polisę na kolejny rok kupiłeś w innym towarzystwie, możesz wypowiedzieć polisę wznowioną w oparciu o klauzulę automatycznego wznowienia (art. 28a Ustawy*)
- jeśli kupiłeś pojazd wraz z umową OC (art. 31 Ustawy*) , ważne: jeżeli nie chcesz korzystać z umowy OC zawartej przez zbywcę pojazdu, możesz ją wypowiedzieć w każdym momencie jej ważności i zostanie rozwiązana ze wskazanym przez Ciebie dniem.
Kiedy i jak mogę odstąpić od umowy?
Gdzie mogę się dowiedzieć, czy moje wypowiedzenie umowy ubezpieczenia dotarło?
Zmiana danych
Kiedy i jak mogę zgłosić cesję?
Jak mogę zgłosić zmianę numeru rejestracyjnego?
Jak mogę zaktualizować lub uzupełnić numer telefonu i adres e-mail?
Zmiana własności
Co zrobić po złomowaniu lub wyrejestrowaniu pojazdu ubezpieczonego w Compensie?
Co zrobić po sprzedaży pojazdu ubezpieczonego z Compensa?
Sprzedawca auta (zbywca) powiadomił Compensę o sprzedaży pojazdu. Czy nowy nabywca musi wypowiedzieć umowę?
Czy nowy nabywca może korzystać ze zniżek poprzedniego właściciela (zbywcy)?
W jakim czasie nowy nabywca pojazdu może wypowiedzieć ubezpieczenie OC?
Kto ponosi odpowiedzialność za szkodę powstałą 2 dni po zawarciu umowy kupna-sprzedaży pojazdu? Nowy właściciel (nabywca) czy poprzedni posiadacz (zbywca)?
Czy Ubezpieczenie Zbywcy może zostać przedłużone automatycznie?
Czy AC przechodzi na nowego właściciela po sprzedaży samochodu (pojazdu)?
Czy mogę ubezpieczyć samochód, który jest na zagranicznych numerach rejestracyjnych (bez przerejestrowywania auta)?
Co zrobić po sprzedaży domu, mieszkania lub gospodarstwa rolnego ubezpieczonego w Compensa?
Ubezpiecznia majątkowe
Ogólne
Czy muszę złożyć wypowiedzenie i w jakim czasie? Czym skutkuje brak wypowiedzenia?
Co zrobić w momencie śmierci ubezpieczającego/ubezpieczonego? Jakie dokumenty przesłać i gdzie?
W jakim czasie wydawane jest zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia?
Gdzie mogę sprawdzić numer konta bankowego do opłacenia II raty składki?
Kto traci zniżki ubezpieczeniowe w przypadku szkody?
Czy mogę korzystać z polisy po zakupie mieszkania?
Jakie obowiązki ma Klient, który sprzedaje mieszkania? Czy musi wypowiedzieć polisę?
Jaki jest czas oczekiwania na stworzenie duplikatu polisy?
Czy polisa nabywcy wznawia się automatycznie?
Ile kosztuje Zielona Karta?
Gdzie mogę sprawdzić numer konta bankowego do opłacenia II raty składki?
Samochód
Kiedy przysługuje zwrot składki z OC?
- wyrejestrowanie pojazdu,
- sprzedaż pojazdu, a nowy nabywca wypowie polisę OC,
- wypowiedzenie posiadacza (w określonych warunkach),
- odstąpienie od umowy przy zastosowaniu praw konsumenta.
Czyje zniżki brane są pod uwagę: właściciela czy współwłaściciela auta?
Ile kosztuje Zielona Karta?
Czy tylko właściciel może zawrzeć ubezpieczenie pojazdu?
Czy rolnik, który posiada pojazd wolnobieżny musi zawrzeć umowę OC komunikacyjne?
Kiedy mogę odzyskać zwrot składki z AC?
Jeśli spóźnię się z zapłatą składki, to czy umowa AC automatycznie się rozwiązuje?
Co to jest udział własny i ile wynosi?
Gdzie mogę sprawdzić numer konta bankowego do opłacenia II raty składki?
Co to jest wyposażenie podstawowe samochodu?
Co to jest wyposażenie dodatkowe samochodu?
- sprzęt audiofoniczny,
- sprzęt audiowizualny,
- zmieniarka CD,
- sprzęt łączności telefonicznej i radiotelefonicznej,
- GPS,
- urządzenie głośnomówiące,
- bagażnik zewnętrzny,
- taksometry, haki holownicze, spojlery, nakładki i naklejki reklamowe.