• Wybór ubezpieczonych
  • Wybór ubezpieczenia
  • Wybór zakresu
Kogo chcesz ubezpieczyć?

Możesz wybrać kilka ubezpieczeń

Moje dobra
Pracowników firmy
Siebie
Siebie i bliskich
Co chcesz ubezpieczyć?

Możesz wybrać kilka ubezpieczeń

Podróż
Zdrowie i życie
Wybierz zakres ubezpieczenia do: Zdrowie i życie

Możesz wybrać kilka ubezpieczeń

Konsultacje medyczne
Opieka ginekologiczna
Rehabilitacja
Świadczenie operacyjne
Wizyty domowe
Zasiłek szpitalny
Polecane ubezpieczenie

Co chcesz ubezpieczyć?

Zdrowie i życie

Co chcesz ubezpieczyć?

Zdrowie i życie

    Zostaw swój numer, oddzwonimy do Ciebie

    Kiedy możemy do Ciebie zadzwonić?

    Data

    Godzina

    8:00 - 11:0011:00 - 13:0013:00 - 15:0015:00 - 18:00

    Twoje dane

    Zgoda

    Oświadczenie

      Naruszenia

        Opinie i sugestie

        Dane kontatkowe

          Dane ubezpieczającego

          Umożliwi nam szybki kontakt z Tobą w razie pytań

          Adres korespondecyjny

          Informacje o ubezpieczeniu

          Wiadomość

          Wnioskuję o odpowiedź:

          Załącznik (opcjonalne)

          Koperta

          Twoje zgłoszenie zostało przyjęte

          Dokładnie sprawdzamy wszystkie szczegóły, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie.
          Prosimy o cierpliwość.

            W czym możemy pomóc?

            Twoje dane

            Zgody i oświadczenie

            03-06-2025

            Okiem kierowcy. Okiem Rowerzysty. Czy możliwa jest zgoda na drodze? Rusza ogólnopolska kampania Compensy

            Blisko połowa ankietowanych wskazuje, że uczestnicy ruchu drogowego nie okazują sobie szacunku i zrozumienia, co negatywnie przekłada się na poziom bezpieczeństwa kierowców, rowerzystów oraz pieszych – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Compensy. Ubezpieczyciel chce to zmienić, dlatego rozpoczyna kampanię społeczną, której celem jest zmniejszenie napięć i poprawa relacji między różnymi uczestnikami ruchu drogowego.

            W Światowy Dzień Roweru, przypadający 3 czerwca, rozpoczęła się kampania społeczna Compensy pod hasłem „Ta wspólna historia kołem się toczy”. Jej celem jest promowanie zgody i wzajemnego szacunku między kierowcami, rowerzystami i innymi uczestnikami ruchu drogowego. Odrobina empatii wystarczy bowiem, by wszyscy użytkownicy dróg – niezależnie od środka transportu, który wybierają – zaczęli się rozumieć. Łączy ich wspólny cel: bezpiecznie i bez stresu dotrzeć do miejsca podróży.

            Lekkoduchy kontra dominatorzy

            Compensa sprawdziła, jakie są źródła napięć między kierowcami i rowerzystami – dwiema największymi grupami użytkowników dróg. Co drugi kierowca postrzega rowerzystów jako lekkomyślnych i nieprzewidywalnych, a 47% rowerzystów uważa, że kierowcy są zbyt pewni i dominujący na drodze. Kierowców najczęściej irytuje jazda rowerem po jezdni mimo obecności ścieżki rowerowej (59% wskazań), brak sygnalizacji manewrów (58%) czy przejeżdżanie przejściami dla pieszych (42%). Rowerzyści wskazują bliskie wyprzedzanie (44%), nadmierną prędkość aut (43%) czy wymuszanie pierwszeństwa (38%).

            Obie grupy podkreślają, że największym zagrożeniem na drodze jest brak przewidywalności – po stronie rowerzystów to brak sygnalizacji (47%), po stronie kierowców – wyprzedzanie bez odstępu (42%) i zajeżdżanie drogi (38%). Tylko 37% ankietowanych ocenia, że druga grupa stosuje się do przepisów ruchu drogowego.

            Badanie pokazuje, jak bardzo jesteśmy podzieleni i zamykamy się w swoich bańkach. Dlatego celem naszej kampanii jest budowanie zgody społecznej i empatii wśród użytkowników dróg. Często zapominamy, że korzystając z dróg możemy pełnić różne role – jednego dnia jesteśmy kierowcą, następnego jedziemy na wycieczkę rowerową z rodziną, a kolejnego poruszamy się pieszo. Zmiana sposobu myślenia o innych uczestnikach ruchu przyniesie korzyści wszystkim użytkownikom dróg, bo w końcu wszyscy chcemy bezpiecznie dotrzeć do celu mówi Daniel Byster, dyrektor Biura Marketingu i Sprzedaży Cyfrowej w Compensie.

            Co możemy zmienić? Emocje i stereotypy

            Według badań Compensy tylko połowa uczestników ruchu drogowego uważa, że kierowcy i rowerzyści okazują sobie nawzajem szacunek na drodze. Zdecydowanie bardziej optymistycznie oceniają to kierowcy (69%) niż rowerzyści (44%), co pokazuje wyraźną różnicę w postrzeganiu rzeczywistości i wzajemnych intencji. Wśród rowerzystów przeważają emocje takie jak złość (54%) i frustracja (49%), natomiast kierowcy częściej wskazują na irytację (57%) i rozdrażnienie (41%). Takie odczucia negatywnie wpływają na wzajemne relacje w ruchu drogowym i mogą prowadzić do niepotrzebnych napięć.

            Dobrą informacją jest to, że aż 85% respondentów wyraża chęć zmiany swojego zachowania na drodze, z czego 52% deklaruje, że zrobi to z pełnym przekonaniem. W grupie wyłącznych rowerzystów odsetek ten wzrasta aż do 87%. Wyniki te pokazują, że gotowość do zmiany często zależy od poczucia wzajemności i równego traktowania – uczestnicy ruchu są skłonni do większej otwartości, jeśli mają pewność, że ich wysiłki nie zostaną zignorowane ani wykorzystane.

            Respondenci jako klucz do poprawy relacji na drodze wskazują zarówno kwestie infrastrukturalne: nowe ścieżki rowerowe (44%) czy lepsze oświetlenie (41%), jak i działania społeczne. 33% ankietowanych wskazuje na empatię i komunikację, 28% na działania edukacyjne, a 27% na promowanie postawy wzajemnego szacunku i zrozumienia.

            Miasteczka Compensy – edukacja w praktyce

            Odpowiadając na te potrzeby, Compensa rozpoczyna w całej Polsce cykl wydarzeń edukacyjnych pod nazwą „Miasteczko Compensy”. To przestrzeń, gdzie różni użytkownicy dróg będą mogli się lepiej poznać i zrozumieć. Uczestnicy – dzieci i dorośli, kierowcy i rowerzyści – poznają zasad bezpieczeństwa na drodze w praktyczny i przystępny sposób, patrząc na nie z różnych perspektyw. Partnerem „Miasteczek Compensy” jest Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

            Edukacja jest pierwszym krokiem w budowaniu kultury szacunku w ruchu drogowym, dzięki której wszyscy uczestnicy będą czuli się komfortowo i bezpiecznie. Na drodze nie jesteśmy przeciwnikami – jesteśmy sąsiadami, którzy mogą się wzajemnie wspierać. Właśnie dlatego stawiamy na dialog i naukę, pokazując perspektywę wszystkich uczestników ruchu, bo tylko wspólnie zbudujemy bezpieczeństwo dla każdego – mówi Daniel Byster, dyrektor Biura Marketingu i Sprzedaży Cyfrowej w Compensie.

            W czerwcu wybrane szkoły na południu Polski odwiedzą mobilne strefy edukacyjne. W specjalnie zaaranżowanej przestrzeni uczestnicy wydarzenia poznają zasady pierwszej pomocy czy będą trenować refleks i koncentrację na urządzeniach interaktywnych. Częścią wydarzeń będą również pokazy ratownictwa oraz warsztaty z bezpiecznego poruszania się na rowerze. Dodatkową atrakcją będzie spotkanie z Krystianem Herbą – sześciokrotnym rekordzistą Guinnessa w trialu rowerowym, który pokaże, że jazda na rowerze to nie tylko sport, ale i odpowiedzialność.

            W lipcu i sierpniu „Miasteczka Compensy” pojawią się w popularnych miejscowościach turystycznych nad Bałtykiem i na Mazurach. Tu także powstaną strefy bezpieczeństwa, w których turyści i mieszkańcy będą mogli zdobywać praktyczne umiejętności – od udzielania pierwszej pomocy po właściwe zachowanie na drodze. Finał kampanii odbędzie się na początku września, kiedy „Miasteczko Compensy” odwiedzi Warszawę i Łódź.

            Szerszy wymiar kampanii

            Kampania społeczna Compensy nie ograniczy się tylko do wydarzeń edukacyjnych. Oprócz badania, które pokazuje źródła napięć między różnymi uczestnikami ruchu drogowego. Ubezpieczyciel będzie prowadził działania w mediach społecznościowych i internecie promująca postawy wzajemnego zrozumienia oraz szacunku wśród uczestników ruchu drogowego. Natomiast we wrześniu Compensa planuje przekazać do szkół pakiet materiałów edukacyjnych, przygotowanych wspólnie z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, które umożliwią nauczycielom prowadzenie zajęć z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego w duchu wzajemnego szacunku i zrozumienia.

            Więcej informacji, w tym harmonogram wydarzeń i lokalizacje, można znaleźć tutaj: Ta wspólna historia kołem się toczy | Compensa

            Tegoroczna edycja kampanii Bezpieczna Autostrada realizowana jest pod hasłem „Ta wspólna historii kołem się toczy”. Jej głównym przesłaniem jest wspólny szacunek kierowców i rowerzystów. W poprzednich latach w kampania Bezpieczna Autostrada koncentrowała się na tematyce bezpieczeństwa ruchu drogowego. 

            Nota metodologiczna

            Badanie „Współistnienie kierowców i rowerzystów” zostało przeprowadzone przez Spotlight Research  na zlecenie Compensy w maju 2025 roku na ogólnopolskiej próbie 502 osób w wieku 18-64 lata, które identyfikują się jako kierowcy samochodów lub rowerzyści. Metoda badania: CAWI

            Huragan, powódź, inne szkody katastroficzne…

            Zgłoś szkodę, szybko i sprawnie.

            • Huragan uszkodził dach? Wykonaj zdjęcie, zabezpiecz mienie przed dalszymi szkodami i pozostaw uszkodzone elementy do oględzin. Zgłoś szkodę.
            • Zalanie pomieszczenia? Podejmij działania zabezpieczające przed dalszymi szkodami: usuwanie wody, suszenie, wietrzenie. Zgłoś szkodę.
            • Przepięcia uszkodziły sprzęt? Przekaż sprzęt do serwisu, który określi przyczynę szkody i koszty naprawy. W przypadku większych szkód, poczekaj wizytę na likwidatora. Zgłoś szkodę.
            • Uszkodzenie szyb po gradobiciu? Zrób zdjęcia i zbierz rachunki za podjętą naprawę. Zgłoś szkodę.

            Ważne w przypadku każdej szkody!

            • Wykonaj dokumentację fotograficzną.
            • Zachowaj uszkodzone elementy do czasu przeprowadzenia oględzin.
            • Zbieraj imienne faktury i rachunki za zakup materiałów niezbędnych do naprawy lub zabezpieczenia mienia.
            Contrast icon
            Font size icon
            • Font size defualt
            • Font size large
            • Font size extra large