• Wybór ubezpieczonych
  • Wybór ubezpieczenia
  • Wybór zakresu

Kogo chcesz ubezpieczyć?

Możesz wybrać kilka ubezpieczeń

Moje dobra

Pracowników firmy

Siebie

Siebie i bliskich

Co chcesz ubezpieczyć?

Możesz wybrać kilka ubezpieczeń

Podróż

Zdrowie i życie

Wybierz zakres ubezpieczenia do: Zdrowie i życie

Możesz wybrać kilka ubezpieczeń

Konsultacje medyczne

Opieka ginekologiczna

Rehabilitacja

Świadczenie operacyjne

Wizyty domowe

Zasiłek szpitalny

Polecane ubezpieczenie

Co chcesz ubezpieczyć?

Zdrowie i życie

Co chcesz ubezpieczyć?

Zdrowie i życie

    Zostaw swój numer, oddzwonimy do Ciebie

    Kiedy możemy do Ciebie zadzwonić?

    Data

    Godzina

    8:00 - 11:0011:00 - 13:0013:00 - 15:0015:00 - 18:00

    Twoje dane

    Zgoda

    Oświadczenie

      Naruszenia

        Opinie i sugestie

        Dane kontatkowe

        Zgody obowiązkowe dotyczące przetwarzania danych osobowych

        Informacje dotyczące procedury składania i rozpatrywania Reklamacji dotyczących usług świadczonych przez Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group

        Definicje

          1. Klient – ubezpieczający, ubezpieczony, uposażony lub uprawniony z umowy ubezpieczenia będący osobą fizyczną (w tym osoba fizyczna wykonującą działalność gospodarczą lub zawodową w ramach tzw. jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej)
          2. Towarzystwo – Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group
          3. Reklamacja – wystąpienie skierowane do Towarzystwa przez jego Klienta, w którym Klient zgłasza zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez Towarzystwo.

        Informacje dotyczące składania i rozpatrywania reklamacji

        1. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia Reklamacji. Reklamacja złożona niezwłocznie po powzięciu przez Klienta zastrzeżeń ułatwi i przyspieszy rzetelne jej rozpatrzenie. Reklamacja może zostać złożona w każdej jednostce Towarzystwa, w której zakresie obowiązków jest obsługa Klienta.
        2. Reklamacja może stać złożona przez Klienta w formie:
          1) pisemnej – składając osobiście pismo w jednostce wskazanej w ust. 1 powyżej albo listownie,
          2) ustnie – telefonicznie na numer telefonu 22 501 61 00 albo osobiście w jednostce wskazanej w ust. 1 powyżej do protokołu podczas wizyty Klienta w jednostce wskazanej w ust. 1 powyżej,
          3) w formie elektronicznej na adres e-mail: reklamacje@compensa.pl. Towarzystwo zastrzega, że środkiem komunikacji elektronicznej, który służy do składania reklamacji w formie elektronicznej, nie jest żaden inny środek poza wskazanym powyżej mailem posiadającym adres: reklamacje@compensa.pl. W szczególności środkami takimi nie są jakiekolwiek media społecznościowe, w tym portal społecznościowy Facebook.
        3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię i nazwisko (nazwę) Klienta, imię i nazwisko osoby reprezentującej Klienta, adres korespondencyjny, PESEL/REGON, numer dokumentu ubezpieczenia lub nr roszczenia/zgłoszenia, informację czy Klient wyraża zgodę na otrzymywanie odpowiedzi drogą elektroniczną, a jeżeli tak – adres e-mail, numer telefonu komórkowego.
        4. Na żądanie Klienta, Towarzystwo potwierdza fakt złożenia Reklamacji na piśmie lub w inny sposób uzgodniony z Klientem.
        5. Odpowiedź na Reklamację Towarzystwo udziela bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania Reklamacji.
        6. W przypadku uzasadnionej niemożności udzielenia odpowiedzi w ww. terminie, Towarzystwo zobowiązane jest do poinformowania osoby skarżącej o:
          1) przyczynach braku możliwości dotrzymania ww. terminu;
          2) okolicznościach, które muszą zostać ustalone;
          3) przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym jednak niż 60 dni od dnia otrzymania Reklamacji.
        7. Odpowiedzi na Reklamacje Towarzystwo udziela w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji, chyba że Klient wystąpi z wnioskiem o przesłanie odpowiedzi pocztą elektroniczną. W takim przypadku odpowiedź zostanie przesłana na adres e-mail podany przez Klienta.
        8. Klient ma prawo złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego, w szczególności w przypadku:
          1) nieuwzględnienia roszczeń Klienta w trybie rozpatrywania reklamacji;
          2)niewykonanie czynności wynikających z reklamacji rozpatrzonej zgodnie z wolą Klienta w terminie określonym w odpowiedzi na tę reklamację.
        9. Na wniosek Klienta, spór z COMPENSĄ może zostać poddany pozasądowemu postępowaniu w sprawie rozwiązywania sporów między klientem a podmiotem rynku finansowego przeprowadzonemu przez Rzecznika Finansowego (szczegółowe informacje w tym zakresie dostępne są na stronie internetowej Rzecznika Finansowego: rf.gov.pl/).
        10. Towarzystwo jako instytucja finansowa podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.

        Informacje dotyczące procedury składania i rozpatrywania Skargi dotyczących usług świadczonych przez Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group.

        Definicje

          1. Klient – ubezpieczający, ubezpieczony, uposażony lub uprawniony z umowy ubezpieczenia będący osobą inną niż osoba fizyczna (w tym osoba fizyczna wykonującą działalność gospodarczą lub zawodową w ramach tzw. jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej).
          2. Towarzystwo – Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group.
          3. Skarga – każde wystąpienie, w tym zażalenie Klienta, kierowane do Towarzystwa, odnoszące się do zastrzeżeń dotyczących usług świadczonych przez Towarzystwo lub wykonywanej przez Towarzystwo działalności, objętej nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego.

        Informacje dotyczące składania i rozpatrywania Skargi

        1. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia Skargi. Skarga złożona niezwłocznie po powzięciu przez Klienta zastrzeżeń ułatwi i przyspieszy rzetelne jej rozpatrzenie.
        2. Skarga może zostać złożona w formie:
          1) pisemnej – za pośrednictwem poczty, kuriera lub pisma złożonego osobiście w Centrali Towarzystwa (Al. Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa) lub w każdej jednostce Towarzystwa, w której zakresie obowiązków jest obsługa Klienta;
          2) ustnie – telefonicznie na numer telefonu 22 501 61 00.
        3. Skarga powinna zawierać co najmniej imię i nazwisko (nazwę) Klienta, imię i nazwisko osoby reprezentującej Klienta, adres korespondencyjny, PESEL/REGON, informację czy Klient wyraża zgodę na otrzymywanie odpowiedzi drogą elektroniczną, a jeżeli tak ? adres e-mail, numer dokumentu ubezpieczenia lub nr szkody.
        4. Na żądanie Klienta Towarzystwo potwierdza fakt złożenia Skargi na piśmie lub w inny sposób uzgodniony z Klientem.
        5. Odpowiedź na Skargę Towarzystwo udziela bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
        6. W przypadku uzasadnionej niemożności udzielenia odpowiedzi w ww. terminie, Towarzystwo zobowiązane jest do poinformowania osoby skarżącej o:
          1) przyczynach braku możliwości dotrzymania ww. terminu;
          2) okolicznościach, które muszą zostać ustalone;
          3) przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym jednak niż 90 dni od dnia otrzymania Skargi.
        7. Odpowiedź na Skargę udzielana jest w formie pisemnej, chyba że uzgodniono ze skarżącym inną formę odpowiedzi. Jeśli życzeniem skarżącego jest otrzymanie odpowiedzi drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail i skarżący wyraził zgodę na otrzymywanie odpowiedzi drogą elektroniczną, odpowiedź wysyłana jest mu tą drogą.
        8. Po otrzymaniu odpowiedzi na Skargę rozpatrzoną negatywnie Klient ma prawo odwołać się do Towarzystwa.
        9. Towarzystwo jako instytucja finansowa podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.

        Informacje dotyczące procedury składania i rozpatrywania Reklamacji dotyczących usług świadczonych przez Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group

        Definicje

          1. Klient – ubezpieczający, ubezpieczony, uposażony lub uprawniony z umowy ubezpieczenia będący osobą fizyczną (w tym osoba fizyczna wykonującą działalność gospodarczą lub zawodową w ramach tzw. jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej)
          2. Towarzystwo – Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń Życie S.A. Vienna Insurance Group
          3. Reklamacja – wystąpienie skierowane do Towarzystwa przez jego Klienta, w którym Klient zgłasza zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez Towarzystwo.

        Informacje dotyczące składania i rozpatrywania reklamacji

        1. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia Reklamacji. Reklamacja złożona niezwłocznie po powzięciu przez Klienta zastrzeżeń ułatwi i przyspieszy rzetelne jej rozpatrzenie. Reklamacja może zostać złożona w każdej jednostce Towarzystwa, w której zakresie obowiązków jest obsługa Klienta.
        2. Reklamacja może stać złożona przez Klienta w formie:
          1) pisemnej – składając osobiście pismo w jednostce wskazanej w ust. 1 powyżej albo listownie,
          2) ustnie – telefonicznie na numer telefonu 22 501 61 00 albo osobiście w jednostce wskazanej w ust. 1 powyżej do protokołu podczas wizyty Klienta w jednostce wskazanej w ust. 1 powyżej,
          3) w formie elektronicznej na adres e-mail: reklamacje@compensazycie.com.pl. Towarzystwo zastrzega, że środkiem komunikacji elektronicznej, który służy do składania reklamacji w formie elektronicznej, nie jest żaden inny środek poza wskazanym powyżej mailem posiadającym adres: reklamacje@compensazycie.com.pl. W szczególności środkami takimi nie są jakiekolwiek media społecznościowe, w tym portal społecznościowy Facebook.
        3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię i nazwisko (nazwę) Klienta, imię i nazwisko osoby reprezentującej Klienta, adres korespondencyjny, PESEL/REGON, numer dokumentu ubezpieczenia lub nr roszczenia/zgłoszenia, informację czy Klient wyraża zgodę na otrzymywanie odpowiedzi drogą elektroniczną, a jeżeli tak – adres e-mail, numer telefonu komórkowego.
        4. Na żądanie Klienta, Towarzystwo potwierdza fakt złożenia Reklamacji na piśmie lub w inny sposób uzgodniony z Klientem.
        5. Odpowiedź na Reklamację Towarzystwo udziela bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania Reklamacji.
        6. W przypadku uzasadnionej niemożności udzielenia odpowiedzi w ww. terminie, Towarzystwo zobowiązane jest do poinformowania osoby skarżącej o:
          1) przyczynach braku możliwości dotrzymania ww. terminu;
          2) okolicznościach, które muszą zostać ustalone;
          3) przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym jednak niż 60 dni od dnia otrzymania Reklamacji.
        7. Odpowiedzi na Reklamacje Towarzystwo udziela w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji, chyba że Klient wystąpi z wnioskiem o przesłanie odpowiedzi pocztą elektroniczną. W takim przypadku odpowiedź zostanie przesłana na adres e-mail podany przez Klienta.
        8. Klient ma prawo złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego, w szczególności w przypadku:
          1) nieuwzględnienia roszczeń Klienta w trybie rozpatrywania reklamacji;
          2)niewykonanie czynności wynikających z reklamacji rozpatrzonej zgodnie z wolą Klienta w terminie określonym w odpowiedzi na tę reklamację.
        9. Na wniosek Klienta, spór z COMPENSĄ może zostać poddany pozasądowemu postępowaniu w sprawie rozwiązywania sporów między klientem a podmiotem rynku finansowego przeprowadzonemu przez Rzecznika Finansowego (szczegółowe informacje w tym zakresie dostępne są na stronie internetowej Rzecznika Finansowego: rf.gov.pl/).
        10. Towarzystwo jako instytucja finansowa podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.

        Informacje dotyczące procedury składania i rozpatrywania Skargi dotyczących usług świadczonych przez Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group.

        Definicje

          1. Klient – ubezpieczający, ubezpieczony, uposażony lub uprawniony z umowy ubezpieczenia będący osobą inną niż osoba fizyczna (w tym osoba fizyczna wykonującą działalność gospodarczą lub zawodową w ramach tzw. jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej).
          2. Towarzystwo – Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group.
          3. Skarga – każde wystąpienie, w tym zażalenie Klienta, kierowane do Towarzystwa, odnoszące się do zastrzeżeń dotyczących usług świadczonych przez Towarzystwo lub wykonywanej przez Towarzystwo działalności, objętej nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego.

        Informacje dotyczące składania i rozpatrywania Skargi

        1. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia Skargi. Skarga złożona niezwłocznie po powzięciu przez Klienta zastrzeżeń ułatwi i przyspieszy rzetelne jej rozpatrzenie.
        2. Skarga może zostać złożona w formie:
          1) pisemnej – za pośrednictwem poczty, kuriera lub pisma złożonego osobiście w Centrali Towarzystwa (Al. Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa) lub w każdej jednostce Towarzystwa, w której zakresie obowiązków jest obsługa Klienta;
          2) ustnie – telefonicznie na numer telefonu 22 501 61 00.
        3. Skarga powinna zawierać co najmniej imię i nazwisko (nazwę) Klienta, imię i nazwisko osoby reprezentującej Klienta, adres korespondencyjny, PESEL/REGON, informację czy Klient wyraża zgodę na otrzymywanie odpowiedzi drogą elektroniczną, a jeżeli tak ? adres e-mail, numer dokumentu ubezpieczenia lub nr szkody.
        4. Na żądanie Klienta Towarzystwo potwierdza fakt złożenia Skargi na piśmie lub w inny sposób uzgodniony z Klientem.
        5. Odpowiedź na Skargę Towarzystwo udziela bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
        6. W przypadku uzasadnionej niemożności udzielenia odpowiedzi w ww. terminie, Towarzystwo zobowiązane jest do poinformowania osoby skarżącej o:
          1) przyczynach braku możliwości dotrzymania ww. terminu;
          2) okolicznościach, które muszą zostać ustalone;
          3) przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym jednak niż 90 dni od dnia otrzymania Skargi.
        7. Odpowiedź na Skargę udzielana jest w formie pisemnej, chyba że uzgodniono ze skarżącym inną formę odpowiedzi. Jeśli życzeniem skarżącego jest otrzymanie odpowiedzi drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail i skarżący wyraził zgodę na otrzymywanie odpowiedzi drogą elektroniczną, odpowiedź wysyłana jest mu tą drogą.
        8. Po otrzymaniu odpowiedzi na Skargę rozpatrzoną negatywnie Klient ma prawo odwołać się do Towarzystwa.
        9. Towarzystwo jako instytucja finansowa podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.

        O nas

        Od wielu lat działamy na polskim rynku, wciąż rozwijając swoją ofertę, standardy obsługi i sieć sprzedaży, aby wyprzedzać oczekiwania rosnącej liczby Klientów. Jesteśmy częścią koncernu Vienna Insurance Group, lidera ubezpieczeniowego w Europie Środkowo – Wschodniej.

        Wizja, misja i aspiracje

        Nasza wizja

        Bezpieczeństwo, zaufanie i wsparcie są kluczowe w zmieniającym się świecie. Pragniemy zapewnić je wszystkim Klientom i Partnerom jako firma ubezpieczeniowa oferująca najlepsze rozwiązania i standardy obsługi. Wspierając naszych Klientów w każdym wymiarze ich życia, zyskujemy ich zaufanie. Tworzymy wiarygodną i dynamiczną organizację, ponieważ stawiamy na przedsiębiorczość i innowacyjność, a zarazem dbamy o przyjazną atmosferę współpracy.

        Nasza misja

        Dążymy do tego, aby nadać marce Compensa wyrazisty charakter, dzięki któremu będzie kojarzona z partnerstwem i wsparciem. Spójna i trafiająca w aktualne potrzeby odbiorców komunikacja pomoże nam w osiągnięciu założonych celów biznesowych. Mamy też nadzieję, że przyczyni się do doskonalenia naszych relacji w zespole i sprawi, że przyjemnie będzie się nam pracowało.

        Nasze aspiracje

        Chcemy, aby Compensa była pierwszym wyborem naszych Klientów, Partnerów biznesowych i Pracowników. Dążymy do osiągnięcia pozycji lidera jakości i lidera technologicznego na polskim rynku ubezpieczeniowym. Stale się rozwijamy, aby stać się jedną z największych firm ubezpieczeniowych w Polsce i Grupie VIG.

        Podstawowe dane

        Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group

        Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group

        Adres siedziby

        Aleje Jerozolimskie 162,
        02-342 Warszawa

        Aleje Jerozolimskie 162,
        02-342 Warszawa

        Telefon

        (+48) 22 501 60 00

        (+48) 22 501 60 00

        Biuro prasowe

        prasa@compensa.pl

        prasa@compensa.pl

        NIP

        526 02 14 686

        527 20 52 806

        Regon

        006216959

        012806455

        Wpis do rejestru

        KRS 6691, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy KRS

        KRS 43309, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy KRS

        Zakres działalności (grupy, na które zakład ma licencje)

        Działalność ubezpieczeniowa bezpośrednia i reasekuracyjna w zakresie działu II – pozostałe ubezpieczenia osobowe i majątkowe, w grupach 1-4 oraz 6-18

        Działalność ubezpieczeniowa bezpośrednia i reasekuracyjna w zakresie działu I – ubezpieczenia na życie w grupach 1,2,3,4 i 5

        Kapitał zakładowy

        179.851.957,00 zł

        224.263.746,00 zł

        Główni akcjonariusze

        Vienna Insurance Group AG Wiener Versicherung Gruppe

        Vienna Insurance Group AG Wiener Versicherung Gruppe

        Struktura kapitału zakładowego

        Vienna Insurance Group AG Wiener Versicherung Gruppe – 70,670%
        Compensa Holding GmbH – 29,2679%
        Pozostali – 0,0622%

        Vienna Insurance Group AG Wiener Versicherung Gruppe – 71,13%
        Compensa Holding GmbH -28,87%

        Nagrody

        Wysokie miejsca w rankingu TOP 300 Pracodawców w Polsce wg Forbes 2021

        Compensa zajęła 19 miejsce w rankingu ogólnym, w którym sklasyfikowano ponad 200 firm z różnych branż. W kategorii ubezpieczeniowej Compensa uplasowała się na 4 miejscu.

        W rankingu Forbes uwzględnia wartość finansową marek oraz pokazuje pozycję i wartość marek z perspektywy ich siły w umysłach klientów. Sprawdzane był m.in. to, która marka przychodzi konsumentowi na myśl w kontekście danej kategorii rynkowej oraz emocje, siła i typ skojarzeń związanych z marką.

        Orzeł Innowacji 2021 za projekt platformy: Nasza Compensa

        Nasza Compensa to innowacyjne narzędzie, które umożliwia cyfrowe zarządzanie ubezpieczeniami grupowymi.  Portal pozwala na obsługę od momentu przystąpienia ubezpieczonego do grupy do wystawienia i przekazania polisy do systemu Compensy. Innowacyjność rozwiązania polega na pełnej digitalizacji całego procesu.

        Orzeł Innowacji to nagroda przyznawana każdego roku przez Rzeczpospolitą. Celem jest wyróżnienie firm, które wprowadzają innowacyjne rozwiązania, produkty, usługi.

        Compensa Przyjazną Firmą Ubezpieczeniową 2020

        Compensa została wyróżniona w plebiscycie: „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa” organizowanego przez Gazetę Bankową.  Zajęliśmy 3 miejsce w kategorii ubezpieczenia osobowe i majątkowe oraz w kategorii: ubezpieczenia komunikacyjne. Wysokie miejsce w rankingu jest szczególną nagrodą w kontekście 2020 roku, w którym większość firm ubezpieczeniowych musiało przystosować się do nowych uwarunkowań na rynku.

        Ranking Gazety Bankowej tworzony jest na podstawy punktów pozyskanych ankiet oraz głosów Kapituły, w skład której weszli przedstawiciele świata nauki, Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych, Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, Grupy Medialnej Fratria oraz Gazety Bankowej.

        Orzeł Innowacji 2020 za cyfrową likwidację szkód

        Nasze rozwiązanie dotyczące cyfrowej likwidacji szkód zostało wyróżnione nagrodą „Orzeł Innowacji” w 2020 roku. Innowacja oparta jest na zautomatyzowanych narzędziach. Jak działa?

        Po zgłoszeniu szkody, nasz system, dzięki automatyzacji opartej na sztucznej inteligencji, podpowiada ścieżkę likwidacji szkód. Jedną z nich jest możliwość samolikwidacji poprzez specjalną aplikację. Klient może załączyć dokumentację związaną ze szkodą, zrobić zdjęcia, zaznaczyć uszkodzenia na rysunkach i wysłać swój numer konta.

        Przyznając nagrody, Rzeczpospolita promuje przedsiębiorstwa, które dzięki inwestycjom w innowacje stają się konkurencyjne na rynku polskim i światowym. Cieszymy się, że jednym z nich jest Compensa.

        Compensa Firmą Odpowiedzialną Technologicznie 2020

        3 projekty Compensy zostały wyróżnione w konkursie: TOP CDR – Firma Odpowiedzialna Technologicznie, który nagradza firmy, wdrażające i promujące dobre praktyki w obszarze cyfrowej odpowiedzialności biznesu.

        • Idea Box, czyli program, którego celem jest stymulowanie przedsiębiorczości wśród Pracowników. Każdy z Pracowników Compensy może zgłosić swój pomysł na innowację i rozwinąć go w ramach programu, przy pomocy ekspertów i inspirujących szkoleń.
        • System Zarzadzania Bezpieczeństwem Informacji oraz program Awareness, który ostrzega o najpoważniejszych zagrożeniach w Internecie dla społeczeństwa informacyjnego oraz opisuje zasady bezpiecznego przetwarzania informacji
        • Szkolenia elearningowe Skill Soft oraz działania wzmacniające integrację i budujące relacje społeczne.

        Skład Zarządu

        Rada Nadzorcza:

        Elisabeth Stadler – Przewodnicząca Rady Nadzorczej
        Harald Riener – Zastępca Przewodniczącej Rady Nadzorczej
        Franz Fuchs – Zastępca Przewodniczącej Rady Nadzorczej
        Klaus Mühleder – Członek Rady Nadzorczej
        Gerald Lahner – Członek Rady Nadzorczej
        Jan Monkiewicz – Członek Rady Nadzorczej
        Marek Belka – Członek Rady Nadzorczej

        Rada Nadzorcza:

        Elisabeth Stadler – Przewodnicząca Rady Nadzorczej
        Harald Riener – Zastępca Przewodniczącej Rady Nadzorczej
        Franz Fuchs – Zastępca Przewodniczącej Rady Nadzorczej
        Klaus Mühleder – Członek Rady Nadzorczej
        Gerald Lahner – Członek Rady Nadzorczej
        Werner Matula – Członek Rady Nadzorczej
        Jan Monkiewicz – Członek Rady Nadzorczej
        Marek Belka – Członek Rady Nadzorczej

        Zasady ładu korporacyjnego

        Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group

        Zarząd Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group zwanej dalej „Compensa”, w zakresie swoich kompetencji deklaruje gotowość stosowania Zasad Ładu Korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych wydanych przez Komisję Nadzoru Finansowego w dniu 22 lipca 2014 r.

        Zgodnie z zasadą „comply or explain” Zarząd Compensa prezentuje poniżej informację o poszczególnych zasadach, które nie będą stosowane, nie dotyczą Compensa oraz które są stosowane częściowo, a ich pełna implementacja nastąpi w przyszłości.

        I. Zasady Ładu Korporacyjnego, które nie będą stosowane:

        • (par. 8 ust. 4 ZŁK).
          Elektroniczny aktywny udział akcjonariuszy w posiedzeniach WZA budzi wątpliwości w związku z ewentualnością występowania problemów technicznych podczas transmisji obrad oraz z uwagi na ograniczoną możliwość zagwarantowania przez spółkę wykonywania prawa głosu wyłącznie osobom do tego uprawnionym. Ponadto, dotychczasowe doświadczenie w zakresie udziału akcjonariuszy mniejszościowych w WZA wskazuje, iż akcjonariusze ci nie biorą udziału w obradach WZA nawet w przypadku zwołania WZA za pomocą listów poleconych.

        W związku z powyższym, w ocenie Compensa nie zachodzi potrzeba wprowadzania systemów umożliwiających elektroniczny udział tych akcjonariuszy w obradach.

        II. Zasady Ładu Korporacyjnego, które nie dotyczą Compensa.

        • (par. 6 ZŁK) W Compensa nie funkcjonują mechanizmy anonimowego informowania organów zarządzającego i nadzorującego o nadużyciach.
        • (par. 11.3 ZŁK) Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Compensa nie podejmuje decyzji o transakcjach z podmiotami powiązanymi.
        • (par. 49 ust. 4 ZŁK) W Compensa funkcjonuje zarówno komórka audytu jak i komórka do spraw zapewnienia zgodności.
        • (par. 52 ust.2 ZŁK) W Compensa funkcjonuje zarówno komórka audytu jak i komórka do spraw zapewnienia zgodności.
        • (rozdział 9 ZŁK) Zasady określone w tym rozdziale nie mają zastosowania do Compensa.

        III. Zasady Ładu Korporacyjnego („ZŁK”), które są stosowane częściowo a ich pełna implementacja nastąpi w przyszłości.

        • (par. 7 ZŁK) Compensa posiada plany ciągłości w zakresie likwidacji szkód oraz IT, w pozostałym zakresie swej działalności plany zostaną przyjęte do końca 2015 roku.

        Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy oraz Rada Nadzorcza Compensa określą swoje stanowisko zgodnie z harmonogramem ich prac.

        Compensa TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group

        Zarząd Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group zwanej dalej „Compensa”, w zakresie swoich kompetencji deklaruje gotowość stosowania Zasad Ładu Korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych wydanych przez Komisję Nadzoru Finansowego w dniu 22 lipca 2014 r.

        Zgodnie z zasadą „comply or explain” Zarząd Compensa prezentuje poniżej informację o poszczególnych zasadach, które nie będą stosowane, nie dotyczą Compensa oraz których implementacja nastąpi w przyszłości.

        I. Zasady Ładu Korporacyjnego, które nie będą stosowane:

        • (par. 8 ust. 4 ZŁK) Mając na uwadze fakt, że liczba akcjonariuszy Compensa wynosi 2 i zawsze uczestniczą oni w posiedzeniach WZA, w ocenie Compensa nie zachodzi potrzeba wprowadzania systemów informatycznych umożliwiających udział tych akcjonariuszy w obradach w formie elektronicznej.

        II. Zasady Ładu Korporacyjnego, które nie dotyczą Compensa:

        • (par. 6 ZŁK) W Compensa nie funkcjonują mechanizmy anonimowego informowania organów zarządzającego i nadzorującego o nadużyciach.
        • (par. 11 ust. 3 ZŁK) Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Compensa nie podejmuje decyzji o transakcjach z podmiotami powiązanymi.
        • (par. 49 ust. 4 ZŁK) W Compensa funkcjonuje zarówno komórka audytu jak i komórka do spraw zapewnienia zgodności.
        • (par. 52 ust.2 ZŁK) W Compensa funkcjonuje zarówno komórka audytu jak i komórka do spraw zapewnienia zgodności.

        III. Zasady Ładu Korporacyjnego („ZŁK”), których stosowanie nastąpi w przyszłości:

        • (par. 7 ZŁK) Compensa przyjmie plany ciągłości działalności do końca roku 2015.

        Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy oraz Rada Nadzorcza Compensa określą swoje stanowisko zgodnie z harmonogramem ich prac.

        Raporty

        Sprawozdania o wypłacalności i kondycji finansowej

        2020

        Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group – Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej sporządzone na dzień 31 grudnia 2020r. i za rok zakończony tego dnia (rekomendujemy zapisanie pliku na dysku, a następnie otwarcie pliku już z lokalizacji na dysku)

        Compensa TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group – Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej sporządzone na dzień 31 grudnia 2020r. i za rok zakończony tego dnia (rekomendujemy zapisanie pliku na dysku, a następnie otwarcie pliku już z lokalizacji na dysku)

        2019

        Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group – Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej sporządzone na dzień 31 grudnia 2019r. i za rok zakończony tego dnia (rekomendujemy zapisanie pliku na dysku, a następnie otwarcie pliku już z lokalizacji na dysku)

        Compensa TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group – Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej sporządzone na dzień 31 grudnia 2019r. i za rok zakończony tego dnia (rekomendujemy zapisanie pliku na dysku, a następnie otwarcie pliku już z lokalizacji na dysku)

        2018

        Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group – Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej sporządzone na dzień 31 grudnia 2018r. i za rok zakończony tego dnia

        Compensa TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group – Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej sporządzone na dzień 31 grudnia 2018r. i za rok zakończony tego dnia

        2017

        Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group – Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej sporządzone na dzień 31 grudnia 2017r. i za rok zakończony tego dnia

        Compensa TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group – Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej sporządzone na dzień 31 grudnia 2017r. i za rok zakończony tego dnia

        Polisa Życie TU S.A Vienna Insurance Group – Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej sporządzone na dzień 31 grudnia 2017 r. i za rok zakończony tego dnia

        2016

        Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group – Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej sporządzone na dzień 31 grudnia 2016r. i za rok zakończony tego dnia

        Compensa TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group – Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej sporządzone na dzień 31 grudnia 2016r. i za rok zakończony tego dnia

        Polisa Życie TU S.A Vienna Insurance Group – Sprawozdanie o wypłacalności i kondycji finansowej sporządzone na dzień 31 grudnia 2016 r. i za rok zakończony tego dnia

        Raport roczny 2016 (PL)

        Annual report 2016 (EN)

        2015

        Raport roczny 2015 (PL)

        Annual report 2015 (EN)

        2014

        Raport roczny 2014 (PL)

        Annual Raport 2014 (EN)

        Akcjonariusze

        Główny Akcjonariusz

        Z ratingiem A+ ze stabilną perspektywą, nadanym przez agencję Standard & Poor’s, Vienna Insurance Group jest najwyżej ocenioną firmą indeksu ATX – największych spółek na Wiedeńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Vienna Insurance Group (VIG) jest jedną z największych grup ubezpieczeniowych w Europie Środkowo-Wschodniej, z siedzibą w Wiedniu.

        Poza rynkiem macierzystym w Austrii, Vienna Insurance Group działa poprzez swoje spółki oraz holdingi ubezpieczeniowe w Albanii, Bułgarii, Niemczech, Estonii, Gruzji, Chorwacji, Łotwie, Liechtensteinie, Litwie, Macedonii, Czarnogórze, Mołdawi, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Czechach, Turcji, na Węgrzech, Ukrainie, Białorusi oraz Bośni i Hercegowinie. Ponadto, Wiener Städtische Versicherung posiada oddziały we Włoszech, Słowenii, a Donau Versicherung we Włoszech.

        W skład Vienna Insurance Group (VIG) w Austrii wchodzą WIENER STÄDTISCHE Versicherung, Donau Versicherung i Sparkassen Versicherung.

        W Polsce Vienna Insurance Group jest większościowym akcjonariuszem spółek: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group, Compensa TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group, InterRisk TU S.A. Vienna Insurance Group, Vienna Life TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group, Wiener TU S.A Vienna Insurance Group.

        www.vig.com

        Polityka zaangażowania

        Oświadczenie Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group

        Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group (Towarzystwo), zgodnie z art. 222b ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Ustawa) informuje, że Towarzystwo nie podlega obowiązkowi opracowania i publikowania polityki dotyczącej zaangażowania, ponieważ  nie dokonuje we własnym zakresie inwestycji w akcje spółek dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym.

        Usługi zarządzania portfelami inwestycyjnymi w skład których wchodzą akcje spółek dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym Towarzystwo zleca firmom inwestycyjnym lub Towarzystwom Funduszy Inwestycyjnych.

        Zgodnie z art. 222d pkt 3 Ustawy Towarzystwo wyjaśnia: Umowy o zarządzanie portfelami inwestycyjnymi zawarte pomiędzy Towarzystwem a firmami inwestycyjnymi i Towarzystwami Funduszy Inwestycyjnych posiadają zdefiniowane strategie inwestycyjne zawierające listy dopuszczalnych instrumentów finansowych oraz ich limity zaangażowania.

        W umowach z firmami inwestycyjnymi i Towarzystwami Funduszy Inwestycyjnych są zdefiniowane stopy odniesienia (benchmarki) i na tej podstawie Towarzystwo dokonuje oceny wyników inwestycyjnych. W przypadku środków własnych Towarzystwa jednym z elementów wynagrodzenia za zarządzanie jest opłata zmienna za osiągnięte wyniki.

        Towarzystwo współpracuje z wieloma firmami inwestycyjnymi i Towarzystwami Funduszy Inwestycyjnych i na tej podstawie ma możliwość porównania opłat za usługi zarządzania aktywami. Opłaty za zarządzanie są stałe i wynikają z zawartych umów, a ich ewentualna zmiana jest możliwa tylko za zgodą Towarzystwa. Opłaty za zarządzanie są regulowane przez Towarzystwo z dołu w okresach miesięcznych i kwartalnych.

        Zapisy umów o zarządzanie portfelami inwestycyjnymi zawarte pomiędzy Towarzystwem a firmami inwestycyjnymi i Towarzystwami Funduszy Inwestycyjnych obowiązują do czasu ich aktualizacji za zgodą obu stron.

        Polityka antyfraudowa

        Polityka antyfraudowa Compensy

        Podawanie nieprawdziwych danych osobowych, zwiększanie rozmiarów faktycznej szkody, celowe spowodowanie wydarzenia. Te wszystkie elementy składają się na oszustwa, które w ostatnim czasie stały się częstym zjawiskiem w branży ubezpieczeniowej. W sytuacji kiedy takich zdarzeń jest dużo, odczuwa je nie tylko Compensa, ale również nasi Klienci, którzy muszą się liczyć z koniecznością płacenia wyższych składek.

        Kierując się naszymi kluczowymi wartościami, jakością i bezpieczeństwem, chcemy zapewnić Klientom bezpieczeństwo i najwyższą jakość usług oraz przeciwdziałać oszustwom. W tym celu podjęliśmy działania antyfraudowe.

        Czym są fraudy ubezpieczeniowe?

        Fraudy to świadome działania mające na celu osiągnięcie korzyści materialnej w sposób nieuczciwy i niezgodny z prawem.  Negatywne skutki odczuwają firmy ubezpieczeniowe oraz uczciwi Klienci, ze względu na konieczność podniesienia wysokości składek.

        Kiedy mamy do czynienia z oszustwem ubezpieczeniowym?

        • podawanie nieprawdziwych danych osobowych lub ich zatajenie przy podpisywaniu umowy ubezpieczeniowej
        • nieprawdziwe informacje odnośnie sposobu jazdy samochodem w celu uzyskania niższych składek OC
        • zwiększanie rozmiarów faktycznej szkody
        • celowe spowodowanie konkretnego wydarzenia.

        Jak zamierzamy przeciwdziałać przestępstwom ubezpieczeniowym?

        • minimalizując wpływ przestępczości ubezpieczeniowej na wysokość składek, płaconych przez uczciwych Klientów,
        • współpracując z innymi towarzystwami ubezpieczeniowymi w zakresie wykrywania przestępczości ubezpieczeniowej
        • tworząc bazy danych zdarzeń i szkód, która ma im pomóc skutecznie walczyć z wyłudzaniem odszkodowań majątkowych i życiowych (możliwość sprawdzenia czy dana szkoda została zgłoszona dwa razy do różnych towarzystw ubezpieczeniowych).
        Contrast icon
        Font size icon
        • Font size defualt
        • Font size large
        • Font size extra large