Szkody masowe i katastroficzne
W związku z wystąpieniem szkód masowych, możesz przystąpić do naprawy mienia bez oczekiwania na przyjazd rzeczoznawcy, jeśli jest to konieczne dla zabezpieczenia mienia przed powiększaniem się strat.
Zgłoś szkodę
W celu szybkiego i sprawnego zgłoszenia szkody, kliknij „Zgłoś szkodę”, a następnie wypełnij formularz.
Jak reagować w przypadku szkody?
Jak reagować w przypadku szkody?
1
Zrób zdjęcia
Wykonaj dokumentację fotograficzną szkody przed podjęciem jakichkolwiek, niezbędnych, działań.
2
Poczekaj na likwidatora
Pozostaw do okazania likwidatorowi usunięte (jeśli było to absolutnie niezbędne), uszkodzone przedmioty szkody (np. wypaczone pod wpływem wody drzwi, zdjęta klepka, która zaczynała pleśnieć).
3
Zbieraj rachunki
Zbieraj rachunki i faktury za robociznę i ewentualnie wymienione przedmioty (np. zdjęcie pleśniejącej klepki) – prace absolutnie konieczne.
Zasady postępowania w podziale na przyczynę powstania szkody.
Huragan
- Wykonaj zdjęcia, zabezpiecz mienie przed dalszymi szkodami.
- Napraw, ale pozostaw uszkodzone elementy do ewentualnych oględzin.
Zalanie
Podejmij działania w celu nie dopuszczenia do powiększenia się szkody (usuwanie wody, suszenie, wietrzenie itp.).
Przepięcia
- W małych szkodach, przekaż sprzęt do serwisu z prośbą o opinię nt. przyczyny, zakres uszkodzeń i koszt naprawy,
- W większych szkodach, o sposobie postępowania będzie decydował likwidator.
Uszkodzenia szyb
W przypadku zgłoszenia gradobicia (np. okna połaciowe):
- Wykonaj dokumentację zdjęciową.
- Napraw szkodę.
- Przedłóż rachunki za naprawę.
Zlikwiduj szkodę sam
Zlikwiduj szkodę sam
1
Link do aplikacji mobilnej
Po uzyskaniu Twojej zgody, otrzymasz dwa SMS-y – jeden z danymi likwidatora prowadzącego Twojej sprawy i drugi z linkiem do aplikacji mobilnej (ważny 48 h).
2
Wypełnij zgłoszenie
Zaakceptuj regulamin, odpowiedz na pytania w aplikacji i załącz wymagane dokumenty (numer konta, dokumentacja medyczna, zdjęcia uszkodzonego mienia). Dalej postępuj zgodnie z instrukcjami.
3
Poczekaj na decyzję
Po przejściu procesu samolikwidacji otrzymasz SMS z linkiem, pod którym znajdziesz kwotę świadczenia/odszkodowania. O finalnej decyzji poinformujemy Cię w ciągu 3 dni roboczych.
Zgłoś szkodę powodziową
- Przez stronę internetową zgłoszenie.compensa.pl
- Poprzez infolinię: 22 501 61 00
- W jednym z mobilnych punktów do zgłaszania szkód, które pojawią się na zalanych terenach