
Informacje dotyczące procedury składania i rozpatrywania Reklamacji dotyczących usług świadczonych przez Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group
-
- Klient – ubezpieczający, ubezpieczony, uposażony lub uprawniony z umowy ubezpieczenia będący osobą fizyczną (w tym osoba fizyczna wykonującą działalność gospodarczą lub zawodową w ramach tzw. jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej)
- Towarzystwo – Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group
- Reklamacja – wystąpienie skierowane do Towarzystwa przez jego Klienta, w którym Klient zgłasza zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez Towarzystwo.
- Klientowi przysługuje prawo do wniesienia Reklamacji. Reklamacja złożona niezwłocznie po powzięciu przez Klienta zastrzeżeń ułatwi i przyspieszy rzetelne jej rozpatrzenie. Reklamacja może zostać złożona w każdej jednostce Towarzystwa, w której zakresie obowiązków jest obsługa Klienta.
- Reklamacja może stać złożona przez Klienta w formie:
1) pisemnej – składając osobiście pismo w jednostce wskazanej w ust. 1 powyżej albo listownie,
2) ustnie – telefonicznie na numer telefonu 22 501 61 00 albo osobiście w jednostce wskazanej w ust. 1 powyżej do protokołu podczas wizyty Klienta w jednostce wskazanej w ust. 1 powyżej,
3) w formie elektronicznej na adres e-mail: reklamacje@compensa.pl. Towarzystwo zastrzega, że środkiem komunikacji elektronicznej, który służy do składania reklamacji w formie elektronicznej, nie jest żaden inny środek poza wskazanym powyżej mailem posiadającym adres: reklamacje@compensa.pl. W szczególności środkami takimi nie są jakiekolwiek media społecznościowe, w tym portal społecznościowy Facebook. - Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię i nazwisko (nazwę) Klienta, imię i nazwisko osoby reprezentującej Klienta, adres korespondencyjny, PESEL/REGON, numer dokumentu ubezpieczenia lub nr roszczenia/zgłoszenia, informację czy Klient wyraża zgodę na otrzymywanie odpowiedzi drogą elektroniczną, a jeżeli tak – adres e-mail, numer telefonu komórkowego.
- Na żądanie Klienta, Towarzystwo potwierdza fakt złożenia Reklamacji na piśmie lub w inny sposób uzgodniony z Klientem.
- Odpowiedź na Reklamację Towarzystwo udziela bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania Reklamacji.
- W przypadku uzasadnionej niemożności udzielenia odpowiedzi w ww. terminie, Towarzystwo zobowiązane jest do poinformowania osoby skarżącej o:
1) przyczynach braku możliwości dotrzymania ww. terminu;
2) okolicznościach, które muszą zostać ustalone;
3) przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym jednak niż 60 dni od dnia otrzymania Reklamacji. - Odpowiedzi na Reklamacje Towarzystwo udziela w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji, chyba że Klient wystąpi z wnioskiem o przesłanie odpowiedzi pocztą elektroniczną. W takim przypadku odpowiedź zostanie przesłana na adres e-mail podany przez Klienta.
- Klient ma prawo złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego, w szczególności w przypadku:
1) nieuwzględnienia roszczeń Klienta w trybie rozpatrywania reklamacji;
2)niewykonanie czynności wynikających z reklamacji rozpatrzonej zgodnie z wolą Klienta w terminie określonym w odpowiedzi na tę reklamację. - Na wniosek Klienta, spór z COMPENSĄ może zostać poddany pozasądowemu postępowaniu w sprawie rozwiązywania sporów między klientem a podmiotem rynku finansowego przeprowadzonemu przez Rzecznika Finansowego (szczegółowe informacje w tym zakresie dostępne są na stronie internetowej Rzecznika Finansowego: rf.gov.pl/).
- Towarzystwo jako instytucja finansowa podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.
Informacje dotyczące procedury składania i rozpatrywania Skargi dotyczących usług świadczonych przez Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group.
-
- Klient – ubezpieczający, ubezpieczony, uposażony lub uprawniony z umowy ubezpieczenia będący osobą inną niż osoba fizyczna (w tym osoba fizyczna wykonującą działalność gospodarczą lub zawodową w ramach tzw. jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej).
- Towarzystwo – Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group.
- Skarga – każde wystąpienie, w tym zażalenie Klienta, kierowane do Towarzystwa, odnoszące się do zastrzeżeń dotyczących usług świadczonych przez Towarzystwo lub wykonywanej przez Towarzystwo działalności, objętej nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego.
- Klientowi przysługuje prawo do wniesienia Skargi. Skarga złożona niezwłocznie po powzięciu przez Klienta zastrzeżeń ułatwi i przyspieszy rzetelne jej rozpatrzenie.
- Skarga może zostać złożona w formie:
1) pisemnej – za pośrednictwem poczty, kuriera lub pisma złożonego osobiście w Centrali Towarzystwa (Al. Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa) lub w każdej jednostce Towarzystwa, w której zakresie obowiązków jest obsługa Klienta;
2) ustnie – telefonicznie na numer telefonu 22 501 61 00. - Skarga powinna zawierać co najmniej imię i nazwisko (nazwę) Klienta, imię i nazwisko osoby reprezentującej Klienta, adres korespondencyjny, PESEL/REGON, informację czy Klient wyraża zgodę na otrzymywanie odpowiedzi drogą elektroniczną, a jeżeli tak ? adres e-mail, numer dokumentu ubezpieczenia lub nr szkody.
- Na żądanie Klienta Towarzystwo potwierdza fakt złożenia Skargi na piśmie lub w inny sposób uzgodniony z Klientem.
- Odpowiedź na Skargę Towarzystwo udziela bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadku uzasadnionej niemożności udzielenia odpowiedzi w ww. terminie, Towarzystwo zobowiązane jest do poinformowania osoby skarżącej o:
1) przyczynach braku możliwości dotrzymania ww. terminu;
2) okolicznościach, które muszą zostać ustalone;
3) przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym jednak niż 90 dni od dnia otrzymania Skargi. - Odpowiedź na Skargę udzielana jest w formie pisemnej, chyba że uzgodniono ze skarżącym inną formę odpowiedzi. Jeśli życzeniem skarżącego jest otrzymanie odpowiedzi drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail i skarżący wyraził zgodę na otrzymywanie odpowiedzi drogą elektroniczną, odpowiedź wysyłana jest mu tą drogą.
- Po otrzymaniu odpowiedzi na Skargę rozpatrzoną negatywnie Klient ma prawo odwołać się do Towarzystwa.
- Towarzystwo jako instytucja finansowa podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.
Informacje dotyczące procedury składania i rozpatrywania Reklamacji dotyczących usług świadczonych przez Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group
-
- Klient – ubezpieczający, ubezpieczony, uposażony lub uprawniony z umowy ubezpieczenia będący osobą fizyczną (w tym osoba fizyczna wykonującą działalność gospodarczą lub zawodową w ramach tzw. jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej)
- Towarzystwo – Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń Życie S.A. Vienna Insurance Group
- Reklamacja – wystąpienie skierowane do Towarzystwa przez jego Klienta, w którym Klient zgłasza zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez Towarzystwo.
- Klientowi przysługuje prawo do wniesienia Reklamacji. Reklamacja złożona niezwłocznie po powzięciu przez Klienta zastrzeżeń ułatwi i przyspieszy rzetelne jej rozpatrzenie. Reklamacja może zostać złożona w każdej jednostce Towarzystwa, w której zakresie obowiązków jest obsługa Klienta.
- Reklamacja może stać złożona przez Klienta w formie:
1) pisemnej – składając osobiście pismo w jednostce wskazanej w ust. 1 powyżej albo listownie,
2) ustnie – telefonicznie na numer telefonu 22 501 61 00 albo osobiście w jednostce wskazanej w ust. 1 powyżej do protokołu podczas wizyty Klienta w jednostce wskazanej w ust. 1 powyżej,
3) w formie elektronicznej na adres e-mail: reklamacje@compensazycie.com.pl. Towarzystwo zastrzega, że środkiem komunikacji elektronicznej, który służy do składania reklamacji w formie elektronicznej, nie jest żaden inny środek poza wskazanym powyżej mailem posiadającym adres: reklamacje@compensazycie.com.pl. W szczególności środkami takimi nie są jakiekolwiek media społecznościowe, w tym portal społecznościowy Facebook. - Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię i nazwisko (nazwę) Klienta, imię i nazwisko osoby reprezentującej Klienta, adres korespondencyjny, PESEL/REGON, numer dokumentu ubezpieczenia lub nr roszczenia/zgłoszenia, informację czy Klient wyraża zgodę na otrzymywanie odpowiedzi drogą elektroniczną, a jeżeli tak – adres e-mail, numer telefonu komórkowego.
- Na żądanie Klienta, Towarzystwo potwierdza fakt złożenia Reklamacji na piśmie lub w inny sposób uzgodniony z Klientem.
- Odpowiedź na Reklamację Towarzystwo udziela bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania Reklamacji.
- W przypadku uzasadnionej niemożności udzielenia odpowiedzi w ww. terminie, Towarzystwo zobowiązane jest do poinformowania osoby skarżącej o:
1) przyczynach braku możliwości dotrzymania ww. terminu;
2) okolicznościach, które muszą zostać ustalone;
3) przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym jednak niż 60 dni od dnia otrzymania Reklamacji. - Odpowiedzi na Reklamacje Towarzystwo udziela w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji, chyba że Klient wystąpi z wnioskiem o przesłanie odpowiedzi pocztą elektroniczną. W takim przypadku odpowiedź zostanie przesłana na adres e-mail podany przez Klienta.
- Klient ma prawo złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego, w szczególności w przypadku:
1) nieuwzględnienia roszczeń Klienta w trybie rozpatrywania reklamacji;
2)niewykonanie czynności wynikających z reklamacji rozpatrzonej zgodnie z wolą Klienta w terminie określonym w odpowiedzi na tę reklamację. - Na wniosek Klienta, spór z COMPENSĄ może zostać poddany pozasądowemu postępowaniu w sprawie rozwiązywania sporów między klientem a podmiotem rynku finansowego przeprowadzonemu przez Rzecznika Finansowego (szczegółowe informacje w tym zakresie dostępne są na stronie internetowej Rzecznika Finansowego: rf.gov.pl/).
- Towarzystwo jako instytucja finansowa podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.
Informacje dotyczące procedury składania i rozpatrywania Skargi dotyczących usług świadczonych przez Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group.
-
- Klient – ubezpieczający, ubezpieczony, uposażony lub uprawniony z umowy ubezpieczenia będący osobą inną niż osoba fizyczna (w tym osoba fizyczna wykonującą działalność gospodarczą lub zawodową w ramach tzw. jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej).
- Towarzystwo – Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Vienna Insurance Group.
- Skarga – każde wystąpienie, w tym zażalenie Klienta, kierowane do Towarzystwa, odnoszące się do zastrzeżeń dotyczących usług świadczonych przez Towarzystwo lub wykonywanej przez Towarzystwo działalności, objętej nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego.
- Klientowi przysługuje prawo do wniesienia Skargi. Skarga złożona niezwłocznie po powzięciu przez Klienta zastrzeżeń ułatwi i przyspieszy rzetelne jej rozpatrzenie.
- Skarga może zostać złożona w formie:
1) pisemnej – za pośrednictwem poczty, kuriera lub pisma złożonego osobiście w Centrali Towarzystwa (Al. Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa) lub w każdej jednostce Towarzystwa, w której zakresie obowiązków jest obsługa Klienta;
2) ustnie – telefonicznie na numer telefonu 22 501 61 00. - Skarga powinna zawierać co najmniej imię i nazwisko (nazwę) Klienta, imię i nazwisko osoby reprezentującej Klienta, adres korespondencyjny, PESEL/REGON, informację czy Klient wyraża zgodę na otrzymywanie odpowiedzi drogą elektroniczną, a jeżeli tak ? adres e-mail, numer dokumentu ubezpieczenia lub nr szkody.
- Na żądanie Klienta Towarzystwo potwierdza fakt złożenia Skargi na piśmie lub w inny sposób uzgodniony z Klientem.
- Odpowiedź na Skargę Towarzystwo udziela bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadku uzasadnionej niemożności udzielenia odpowiedzi w ww. terminie, Towarzystwo zobowiązane jest do poinformowania osoby skarżącej o:
1) przyczynach braku możliwości dotrzymania ww. terminu;
2) okolicznościach, które muszą zostać ustalone;
3) przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym jednak niż 90 dni od dnia otrzymania Skargi. - Odpowiedź na Skargę udzielana jest w formie pisemnej, chyba że uzgodniono ze skarżącym inną formę odpowiedzi. Jeśli życzeniem skarżącego jest otrzymanie odpowiedzi drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail i skarżący wyraził zgodę na otrzymywanie odpowiedzi drogą elektroniczną, odpowiedź wysyłana jest mu tą drogą.
- Po otrzymaniu odpowiedzi na Skargę rozpatrzoną negatywnie Klient ma prawo odwołać się do Towarzystwa.
- Towarzystwo jako instytucja finansowa podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.

Compensa Mój Dom
Pakiet ubezpieczeń majątkowych opartych na formule od wszystkich ryzyk (all risk). Ochrona od wszelkich zdarzeń w wyniku których doszło do szkody
- Elastyczny zakres ubezpieczenia.
- Dodatkowe 50% zniżki w ostatnim roku 3-letniej polisy.
- Możliwość przeniesienia zniżek od poprzedniego ubezpieczyciela.
- Mienie zawsze jest traktowane jak nowe.
- Brak konieczności wykazu ubezpieczanych przedmiotów.
- Dzieła sztuki oraz inne cenne przedmioty o wartości jednostkowej do 15 000 zł ubezpieczone są w ramach ruchomości domowych.
- Ubezpieczenie mienia od stłuczenia lub pęknięcia bez dodatkowej składki.
- Zwrot kosztów poniesionych na wynajem lokalu zastępczego przez okres do 365 dni.
Jesteś zainteresowany ubezpieczeniem?
Warianty ubezpieczenia turystycznego Compensa Mój Dom
Ubezpieczenie turystyczne Compensa Voyage daje możliwość wyboru 1 z 4 wariantów lub dostosowania zakresu do Twoich potrzeb u Agenta lub w Oddziale.
Zakres ubezpieczenia
Możliwość rozszerzenia zakresu ochrony
mieszkanie, pomieszczenie gospodarcze wraz za stałymi elementami oraz miejsce parkingowe
wszystkie ryzyka, kradzież z włamaniem
dom mieszkalny wraz ze stałymi elementami
wszystkie ryzyka, kradzież z włamaniem
budynki gospodarcze (w tym garaż) wraz ze stałymi elementami
wszystkie ryzyka, kradzież z włamaniem
budowle wraz ze stałymi elementami
wszystkie ryzyka, kradzież z włamaniem
ruchomości domowe w mieszkaniu, domu mieszkalnym
wszystkie ryzyka
kradzież z włamaniem
ruchomości domowe w pomieszczeniach gospodarczych, budynkach gospodarczych, budowlach
wszystkie ryzyka
kradzież z włamaniem
ruchomości domowe specjalne
wszystkie ryzyka, kradzież z włamaniem
ruchomości domowe na posesji, balkonie, tarasie, loggii
wszystkie ryzyka, kradzież z włamaniem
drzewa i krzewy
Klauzula nr 1
wszystkie ryzyka, kradzież z włamaniem
Ryzyka dodatkowe
- przenikanie wód gruntowych niezależnie od przyczyny
- przenośny sprzęt elektroniczny od stłuczenia lub pęknięcia
- elementy zewnętrzne od kradzieży
- szkody powstałe w domu mieszkalnym wskutek długotrwałej działalności zwierząt innych niż: zwierzęta domowe, krety, nornice, owady, zwierzęta utrzymywane w celach hodowlanych, produkcyjnych lub rekreacyjnych, a także zwierzęta chowane w celu ich sprzedaży
Rozszerzenie zakresu ochrony
Ubezpieczenie Home Assistance
Pomoc w nagłych i nieprzewidzianych przypadkach np. pomoc hydraulika, ślusarza czy interwencję specjalisty w zakresie naprawy sprzętu RTV/AGD w razie jego awarii.
Ubezpieczenie mienia ruchomego poza miejscem ubezpieczenia
Ubezpieczenie od wszystkich ryzyk (o ile przyczyna powstania szkody nie została wyłączona w ogólnych warunkach ubezpieczenia) obejmuje każde mienie, które posiadasz ze sobą przebywając poza miejscem ubezpieczenia na całym świecie.
Ubezpieczenie weterynaryjne psów i kotów Mój Compan
Ochrona obejmuje poniesione koszty leczenia weterynaryjnego niezbędne w celu ratowania zdrowia lub życia swojego pupila, z związku z jego chorobą lub nieszczęśliwym wypadkiem.
Automatyczna kontynuacja umowy
Zapewnia automatyczne zawarcie kolejnej umowy na taki sam okres ubezpieczenia oraz takich samych warunkach jak poprzednia umowa.
Ubezpieczenie OC w życiu prywatnym lub z tytułu posiadania mienia
Ochrona obejmuje szkody wyrządzone przez Ciebie na całym Świecie w tym również wskutek rażącego niedbalstwa.
W ramach ubezpieczenia zwracamy koszty ochrony prawnej ponad wybraną sumę gwarancyjną do kwoty 20 000 zł.
Rozszerzenie zakresu OC o szkody:
- powstałe, w związku z posiadaniem lub użytkowaniem modeli latających i dronów o masie startowej do 25 kg, a także lotni, motolotni, paralotni, balonów, spadochronów oraz latawców
- wyrządzone przez właściciela w mieniu należącym do najemców
- wyrządzone osobom trzecim przez najemcę
W przypadku podmiotów gospodarczych zakres ochrony obejmuje szkody powstałe z tytułu posiadania ubezpieczonego mienia w tym również wskutek rażącego niedbalstwa
Odpowiedzialność cywilna
Przedmiotem ubezpieczenia jest Odpowiedzialność cywilna Ubezpieczonego za szkody osobowe lub rzeczowe wyrządzone osobom trzecim. Do wyboru są 2 warianty:
- podstawowy– w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz posiadaniem mienia (z wyłączeniem szkód powstałych w związku z wprowadzeniem produktu do obrotu)
- rozszerzony – podstawowy zakres ochrony zostaje rozszerzony o OC Ubezpieczonego z tytułu szkód powstałych w związku z wprowadzeniem produktu do obrotu (odpowiedzialność cywilna za produkt).
Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje odpowiedzialność cywilną o charakterze pozaumownym (OC deliktowa) jak i wynikającą z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania (OC kontraktowa).
Ochrona ubezpieczeniowa może zostać zmieniona poprzez włączenie do Umowy klauzul dodatkowych określonych w Załączniku nr 3 do OWU (pliki do pobrania).
Ubezpieczenie pomocy informatycznej Compensa iMe
Przedmiotem ubezpieczenia są koszty pomocy informatycznej polegającej m.in. na zdalnej diagnostyce i naprawie wadliwie działającego oprogramowania powstałego wskutek awarii sprzętu komputerowego, pomocy przy odzyskaniu danych lub usuwaniu wirusa.
Pomoc dostępna jest 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
Sprawdź inne ubezpieczenia

Dom i mieszkanie
Compensa Rodzina
Compensa Rodzina to daje możliwość ubezpieczenia domu lub mieszkania od ognia i innych zdarzeń losowych lub w formie AllRisk.
- zabezpieczenie dom lub mieszkania z wyposażeniem
- elastyczny zakres ubezpieczenia z wieloma opcjami dodatkowymi
- rozszerzenie ubezpieczenia m.in. o home assistance, NNW czy OC w życiu prywatnym
- 50% zniżki w ostatnim roku 3-letniej polisy.

Zdrowie
Compensa MULTI Zdrowie
Prywatne ubezpieczenie zdrowotne, które umożliwia szybki, bezgotówkowy dostęp do opieki medycznej. Korzyści:
- możliwość odbycia wizyty w placówce lub skorzystania z konsultacji lekarskiej online (e-wizyta czy telekonsultacja)
- krótki czas oczekiwania na wizytę u lekarza (lekarz specjalista do 3 dni w przypadku konsultacji online i do 5 dni przy wizycie stacjonarnej)
- nielimitowany dostęp do sieci ponad 2 200 Rekomendowanych Placówek Medycznych
- prywatna opieka medyczna z możliwością rozszerzenia ochrony Twojego zdrowia m.in. o świadczenia związane z rehabilitacją czy zasiłkiem szpitalnym.