Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Kliknij w odpowiednią kategorię, a następnie wybierz pytanie, na które chcesz poznać odpowiedź.
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na interesującą Cię kwestię, skontaktuj się z naszą infolinią.
Informacja o sprzedaży pojazdu powinna zostać złożona w formie pisemnego oświadczenia, z odręcznym podpisem, wraz z kopią umowy kupna-sprzedaży, bądź faktury potwierdzającej przejęcie praw własności pojazdu, w przeciągu 14 dni od daty zbycia auta. Informacja o sprzedaży powinna zawierać następujące dane Zbywcy i Nabywcy: • imię, nazwisko, adres zamieszkania i numer PESEL, o ile został nadany lub • nazwę, siedzibę i numer REGON. Dokumenty można przesłać do Centrali korespondencyjnie, mailem (w załączniku), faksem lub dostarczyć osobiście do oddziału terenowego. Dane teleadresowe do Placówek Compensy znajdziesz w zakładce Kontakt → Znajdź Placówkę Compensy.
Uproszczona likwidacja
OględzinyPodczas rejestracji szkody nasz Konsultant doradzi Ci najbardziej optymalny sposób likwidacji. Jeżeli zajdzie konieczność wykonania oględzin uszkodzonego pojazdu/mienia, wykwalifikowany rzeczoznawca skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 dni roboczych od zakończenia rejestracji, aby ustalić dogodny dla Ciebie termin i miejsce oględzin.
Jeżeli okazałoby się, że kwota odszkodowania zaproponowana przez rzeczoznawcę jest dla Ciebie satysfakcjonująca likwidacja szkody może zakończyć się już na tym etapie, o ile dostarczysz dokumenty i informacje niezbędne dla zakończenia procesu.Kosztorys, Naprawa pojazduJeżeli podczas oględzin nie zdecydujesz się na kwotę zaproponowaną przez rzeczoznawcę, otrzymasz kosztorys naprawy, który przekażemy Ci niezwłocznie – według Twojego wyboru - mailem lub listem.
Jeśli potrzebujesz pomocy w wyborze sposobu naprawy pojazdu, możemy wskazać warsztat, który wykonana naprawę. Możesz również wybrać warsztat sam.
W obu przypadkach szkodę rozliczymy na podstawie faktur/rachunków po dokonaniu naprawy pojazdu.Ustalenie odpowiedzialnościFakt wykonania oględzin nie jest jednoznaczny z wypłatą odszkodowania. Likwidator na podstawie zebranej dokumentacji ustala czy w danej szkodzie można przyjąć odpowiedzialność za zaistniałe zdarzenie i dokonać wypłaty odszkodowania.
Po wykonanych oględzinach Ty decydujesz czy oraz kiedy i gdzie planujesz naprawiać należący do Ciebie pojazd/mienie. Aby zlecić przeprowadzenie naprawy, nie musisz oczekiwać na wypłatę odszkodowania.DecyzjaInformację o przyznaniu odszkodowaniu lub odmowie jego przyznania przekazujemy w formie pisemnej decyzji. Każdorazowo w jej treści zawarte są informacje o trybie odwołania się od zajętego stanowiska.Wypłata odszkodowania – terminZgodnie z prawem Compensa powinna zakończyć likwidację szkody w ciągu 30 dni od daty jej zgłoszenia. W razie wydłużenia tego terminu Compensa informuje pisemnie osobę zgłaszającą roszczenie o przyczynie niemożności zaspokojenia roszczeń w terminie wskazanym w ogólnych warunkach ubezpieczenia lub ustawie.
Poszkodowany powinien zgłosić szkodę do jakiegokolwiek towarzystwa ubezpieczeń, które następnie kieruje szkodę do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny odpowiada za zaspokajanie roszczeń z tytułu ubezpieczeń obowiązkowych w szkodach powstałych na terytorium RP:
Zwrot składki przysługuje, gdy nastąpi:
Polecenie zapłaty to jedna z możliwości opłacania składek za umowę ubezpieczenia. Dzięki uruchomieniu usługi Twoja polisa zawsze będzie opłacona na czas i nie musisz martwić się o zaległości.
Zgodę do obciążania rachunku możesz odwołać w dowolnym momencie trwania umowy ubezpieczenia.
Polecenie zapłaty to bardzo wygodna forma opłacania składek należnych z tytułu umowy ubezpieczenia – wszystkie czynności związane z opłaceniem składek wykonamy za Ciebie razem z bankiem. Ponadto sami dopilnujemy, aby Twoja umowa została opłacona w terminie.
Minimalna wysokość składki dodatkowej jest określona w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
Składkę dodatkową można wpłacać w każdej chwili trwania umowy.
Przekształcenie umowy z formy bezskładkowej w ubezpieczenie z regularnie opłacaną składką rozpatrywane jest w każdym przypadku indywidualnie.
W przypadku, gdy ogólne warunki ubezpieczenia przewidują taką możliwość, wznowienia umowy możesz dokonać najpóźniej do 6 miesięcy od daty rozwiązania.
W przypadku funduszy z wyceną codzienną wypłata następuje w terminie 13 dni roboczych od daty wpływu kompletu dokumentów. W przypadku funduszy z wyceną miesięczną wypłata następuje w terminie do 30 dni roboczych od daty wpływu kompletu dokumentów.
W celu dokonania częściowego wykupu należy wypełnić odpowiedni druk pobrany z naszej strony internetowej, z sekcji Strefa Klienta → Obsługa ubezpieczeń, wraz z załączoną kserokopią dokumentu tożsamości. Komplet dokumentów należy przesłać na adres: Al. Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa.
Decyzja o przedterminowym rozwiązaniu umowy może wiązać się z dodatkowymi kosztami, dlatego powinna być podejmowana tylko w wyjątkowych przypadkach. Przed podjęciem decyzji o rozwiązaniu umowy ubezpieczenia zachęcamy do kontaktu z naszą infolinią pod numerem 22 867 66 67 lub Twoim agentem. Nasi przedstawiciele postarają się zaproponować rozwiązania pomocne w podjęciu decyzji. Jeśli jednak zdecydujesz się na rozwiązanie umowy, wypełnij odpowiedni formularz (dostępny w sekcji Strefa Klienta → Obsługa Ubezpieczeń), wydrukuj, podpisz i wyślij na adres: Al. Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa, bądź przyjdź do wybranego Oddziału (wyszukiwarka oddziałów dostępna jest w zakładce Kontakt) i wypełnij formularz. Nasi przedstawiciele służą pomocą.
Wartość wykupu to kwota, jaką Towarzystwo zobowiązuje się wypłacić w przypadku przedterminowego rozwiązania umowy. Wartość wykupu jest zależna od typu umowy.
W przypadku umów ubezpieczenie na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym wartość wykupu obliczana jest poprzez pomnożenie liczby jednostek przez cenę sprzedaży jednostki. Kwota ta może być skorygowana o odpowiednie wskaźniki wykupu określone w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
W przypadku pozostałych umów przewidujących takie świadczenie, wartość wykupu to minimalna kwota, jaką Towarzystwo zobowiązuje się wypłacić w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy zgodnie z Tabelą wykupu dołączoną do polisy. Towarzystwo raz w roku przesyła aktualną informację dotyczącą wartości wykupu umowy. W każdym momencie możesz samodzielnie sprawdzić aktualną wartość wykupu umowy poprzez stronę internetową, korzystając z portalu mojaCompensa.pl (w przypadku produktów z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym). Wartość wykupu nie występuje w umowie o charakterze wyłącznie ochronnym (np. indywidualne terminowe ubezpieczenie na życie).
Z ubezpieczenia dodatkowego możesz zrezygnować w każdym czasie trwania umowy ubezpieczenia.
Składka należna z tytułu ubezpieczenia dodatkowego powiększa składkę regularną z tytułu Ubezpieczenia podstawowego i płatna jest jednocześnie ze składką regularną na zasadach określonych w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
Ubezpieczenie dodatkowe możesz dokupić z datą początku odpowiedzialności z tytułu ubezpieczenia podstawowego, w rocznicę polisy lub w trakcie trwania umowy ubezpieczenia, zgodnie z zapisami ogólnych warunków ubezpieczenia.
Zmiana osoby Ubezpieczającej nie wiąże się z żadnymi opłatami.
Chcąc dokonać zmiany Ubezpieczającego, czyli osoby zobowiązanej do opłacania składek, przekaż wypełniony wniosek o przeniesienie praw z umowy ubezpieczenia. Po dokonaniu zmiany, nowy Ubezpieczający otrzyma od Towarzystwa dokument potwierdzający zmianę.
Zmiany częstotliwości opłacania składki możesz dokonywać w każdą rocznicę umowy Ubezpieczenia bez żadnych ograniczeń.
Dokonanie zmiany częstotliwości opłacania składek nie wiąże się z żadnymi opłatami.
Zmiana częstotliwości opłacania składek możliwa jest w każdą rocznicę umowy Ubezpieczenia.
Po zakończeniu okresu zawieszenia, składka funduszowa staje się należna w wysokości jak przed okresem Ubezpieczenia i nie jest pobierana żadna opłata wznowieniowa. Szczegółowe warunki zawieszenia opłacania składek regulują ogólne warunki ubezpieczenia.
Nie masz obowiązku uzupełnienia składek po okresie zawieszenia.
W przypadku Ubezpieczenia kapitałowego ubezpieczenie bezskładkowe może trwać do końca okresu ubezpieczenia. W przypadku produktu z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym okres ubezpieczenia bezskładkowego jest nieograniczony. Jednakże należy mieć na uwadze możliwość wyczerpania środków na rachunku.
W przypadku produktów z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym z rachunku pobierane są opłaty zgodnie z ogólnymi warunkami ubezpieczenia.
Decyzja o warunkach, na jakich umowa ma być zawarta powinna być podejmowana z poprzedzoną oceną sytuacji, która może pojawić się w przyszłych latach. Zawsze może jednak zdarzyć się coś nieoczekiwanego, dlatego staramy się wychodzić naprzeciw Twoim oczekiwaniom także wtedy, gdy doświadczasz trudności finansowych.
Możemy Ci zaoferować zmianę ubezpieczenia na umowę bezskładkową - ustaje obowiązek opłacania składek. Ubezpieczenie nadal obowiązuje, jednakże z ograniczonym zakresem.
Możesz opłacić składkę przelewem z zagranicy w obcej walucie. Należy jednak dokładnie zapoznać się z opłatami pobieranymi przez bank, z którego dokonywany jest przelew, oraz z aktualnym kursem złotego. Dokonując przelewu z zagranicy, należy posługiwać się międzynarodowym formatem numeru rachunku (IBAN).
Wysokość składki możesz sprawdzić:
Propozycja, która otrzymałeś uwzględnia tzw. wskaźnik indeksacji. W takim przypadku możesz:
Konwersja przyjęta jest do realizacji w dniu zarejestrowania jej na portalu. Zgodnie z datą złożenia dyspozycji określona zostaje data oraz ceny jednostek po jakich będzie dokonane umorzenie oraz zakup jednostek funduszy, zgodnie ze wskazaniem osoby uprawnionej do dokonywania konwersji jednostek.
Zmiany alokacji składki/konwersji może dokonać osoba uprawniona zgodnie z ogólnymi warunkami ubezpieczenia.
Alokacja składki to sposób podziału wpłacanej składki między poszczególne ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe, natomiast konwersja to przeniesienie już zgromadzonych środków pomiędzy ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi.
Jeśli wyznaczyłeś kilka osób Uposażonych i po śmierci jednego z nich nie zmienisz udziałów przypadających pozostałym osobom, to ta część świadczenia zostanie podzielona proporcjonalnie pomiędzy pozostałych Uposażonych.
Uposażony powinien skontaktować się z Compensą, poinformować o śmierci Ubezpieczonego oraz dostarczyć akt zgonu. W tym trudnym okresie odpowiemy na Twoje wszystkie pytania i poinformujemy ich, jeśli będziemy potrzebować jakichkolwiek dodatkowych dokumentów. Jak tylko roszczenie zostanie rozpatrzone, niezwłocznie dokonamy wypłaty świadczenia bezpośrednio na konto bankowe lub przekazem pocztowym. Dzięki temu możesz mieć pewność, że Twoja rodzina otrzyma wsparcie finansowe w momencie, gdy będzie potrzebowała go najbardziej.
Możesz wybrać dowolną liczbę Uposażonych – mogą to być zarówno osoby fizyczne, jak i osoby prawne.
Jeśli nie wybierzesz Uposażonego, pieniądze z polisy zostaną wypłacone członkom rodziny zgodnie z ogólnymi warunkami Ubezpieczenia.
Uposażony to wybrana przez Ciebie osoba, która zgodnie z Twoją wolą otrzyma wypłatę świadczenia po śmierci Ubezpieczonego. Wyznaczając Uposażonych możesz być spokojny, że zgodnie z warunkami umowy ubezpieczenia, osoby te otrzymają pomoc finansową w chwili, gdy będzie im ona najbardziej potrzebna.
Jeśli zmieniasz adres zamieszkania, nie musisz wysłać dodatkowych dokumentów.Jeśli zmieniasz nazwisko lub dokument tożsamości, poprosimy Cię o przesłanie dokumentu, który potwierdza zmianę (np. kopię dowodu osobistego).